dinsdag 31 oktober 2017

Gastblog: Spaarplan

Deze gastblog is geschreven door Thislexie

Het moet een keer lukken om aan het eind vd maand iets over te houden, als 't voorheen kon, kan t nu ook. Ook nu we een koophuis hebben.

Toch lijkt het er van af te hangen of we een visie hebben die uitstijgt boven het gemiddelde, en of we daar naar toe willen werken, met de nodige ‘restraint’.

Creativiteit en genoegen nemen met 't eenvoudige, lijken sleutels die daarbij kunnen helpen. Noem het vindingrijkheid en discipline.

De veeleisende consument in mij overdrijft nog wel eens als 't op boodschappen aankomt. Hier kan ik nog wat beter op letten.
Want een pasta met gehakt / tomatensaus, moet tegenwoordig met verse tomaten naast de geconcentreerde en daar moet dan op zijn minst een courgette en paprika door! Dan mag de geraspte peccorino niet ontbreken en eigenlijk de olijfolie met bijpassend rucola-slaatje ook niet.
Waar is de tijd gebleven van een pan macaroni met ham-kaas en als basis een pakje maggi tomatentroep ofzo?


De stamppotten krijg ik al sinds mijn puberteit niet door mijn keel zonder ‘m te pimpen met de nodige uien, knoflook, chorizo of andere onnodige niet-Hollandse toevoegingen.

Ik geef gewoon de Indonesische, Surinaamse en Italiaanse keuken de schuld, ik heb me veel te veel laten beïnvloeden. Al dat extra gedoe, ik wil gewoon weer die zuinige Nederlander zijn (die niet weet wat er allemaal nog meer te koop is). Men zal niet leven van brood alleen... zeg ik tegen mezelf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!