dinsdag 5 september 2017

Hoera! 5-jarig bestaan

Vandaag is de dag dat mijn blog officieel 5 jaar bestaat!

Bijna niemand herinnert zich waarschijnlijk die allereerste blog, en de meeste huidige lezers hebben 'm vast nooit erbij gepakt. Voor mij heeft deze blog vijf jaar vastgelegd van mijn reis door het leven.


Ik begon met bloggen over van alles en nog wat, toen wat meer over kinderen, en later (veel) meer over financiën en soms over hardlopen of moestuinieren. De blogs uit de begintijd zijn trouwens helemaal niet slecht. Een aantal zou ik nog eens in een nieuw jasje kunnen gieten omdat het in de basis een goed onderwerp is. Er zijn tijden geweest dat ik veel kon bloggen, en veel inspiratie had. Andere jaren was het magertjes, en deed ik er weinig aan.

Sommige mensen gingen mijn blog volgen door de verhalen of praktische tips over kinderen. Anderen vonden vooral de financiële kant leuk of interessant. Sommigen wilden alleen maar over mijn vooruitgang als hardloper horen. Als blogger vond (en soms vind) ik dat lastig. Je wilt eigenlijk je publiek wel tevreden houden. Liefst die ene blog die duizenden keren gelezen is nog eens evenaren. Dat zou toch leuk zijn?!

Maar net als in het echte leven, kunnen lezers voor een seizoen met je meegaan. Net zoals je sommige vrienden in een bepaald seizoen heel dichtbij hebt, en later weer verderaf. Inspiratie en inspiratieloos, iets kost energie of iets geeft energie. Dat is denk ik de cadans van het leven. Eb en vloed.

Speciaal voor jullie mijn aller eerste blog nog even uitgelicht:

Niet zwanger- tijd voor iets nieuws

Vandaag bedacht ik me hoe heerlijk het is om niet zwanger te zijn. Emotioneel stabiel, vol energie en lichamelijk tot alles in staat: HEERLIJK!
Ook de mogelijkheid om weer meer naar buiten gericht te zijn, is heel leuk! Niet langer de focus op thuis, babystuff etc. Tijd voor nieuwe dingen!
Daarom toch maar aan deze blog begonnen. Ik denk er al een tijd aan, heb ook regelmatig -mijns inziens- leuke schrijfideeën maar het kwam er maar niet van. Pas geleden zei iemand nog, een man notabene, "waarom ga je niet bloggen over moederschap en alles wat erbij komt kijken?".
Tja, waarom eigenlijk niet?

Tijdens onze vakantie had ik geen laptop of schrijfblok mee. Na een week miste ik het echt! Geen kansen om mijn hersenspinsels te verwoorden, lastig vond ik dat. Dus toch maar een schrijfblok gehaald en m'n hoofd leeggemaakt. (Wist je trouwens dat de Fransen niet aan schrijfpapier met lijnen doen? Ze hebben alleen maar vakjes, grote vakken en kleine vakken. Ik kon in een hele grote Intermarché maar een lijntjesblok vinden, dat noemen ze een correspondentieblok.)
Mijn observaties van het campingleven zal je binnenkort nog wel voorbij zien komen.

Schrijven is blijkbaar toch wel 'mijn ding'. Nu maar hopen dat lezen jullie 'ding' is ;-)

Hiep hiep hoera dus, Mom4life bestaat 5 jaar!

Ik ben benieuwd wie van jullie me al langer volgt. Kende iemand deze blogpost trouwens?

7 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met deze mooie mijlpaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd! Nee, je eerste blogs heb ik niet eerder gelezen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Proficiat. Je eerste blogs nog niet gelezen nee. Ik lees denk ik een jaartje of twee mee nu. En als een blogje eens een onderwerp heeft wat mij minder interesseert, wacht ik gewoon op een nieuwe hoor (maar ik herken het wel die behoefte).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hee wat leuk zeg! Ja, lezen is mijn ding, hahaha. Gefeliciteerd met deze mooie mijlpaal. Dat er nog maar veel blogjes van jouw hand bij mogen komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van harte gefeliciteerd! Ik vind je blog erg leuk, maar volg je eigenlijk nog niet heel lang. 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Partytime en altijd leuke foto's

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!