dinsdag 13 juli 2021

Slecht slapen verholpen (voor weinig geld)

Hoe kun je ervoor zorgen dat je beter slaapt? 

Dat is een vraag die veel mensen bezighoudt. Mij heeft het ook heel lang beziggehouden. Uiteraard heb ik alle 'gewone' dingen geprobeerd:

- Geen koffie/caffeine in de avond
- Goed matras en kussen
- Een uur voor je gaat slapen schermpjes uit 
- Geen moeilijke gesprekken
- Geen (werk)problemen overdenken
- Weinig of geen alcohol
- Melatoninetabletjes (bleh, daar werd ik zo duizelig van)

Dan kom je op een gegeven moment op het punt dat je niet anders kan dan het gewoon accepteren, toch? Oke, ik slaap nu eenmaal slecht in en soms heb ik daardoor heel slechte nachten en weinig energie. Heb jij dat ook?

Steeds vaker hoorde en las ik dingen over spijkermatten die helpen bij de ontspanning, en tegen rugpijn bijvoorbeeld. Uiteraard leek me dat onzin, en bovendien pijnlijk. Daarnaast heb ik het niet zo op accupunctuur en dat soort dingen. Maar ieder z'n ding, dat is prima. Toch wekte het mijn interesse. Zoveel goede verhalen, kan toch geen onzin zijn? Dus heb ik een paar weken geleden zo'n spijkermat gekocht van Supplife. Ik dacht: ik probeer het gewoon. Het is een paar tientjes, en als het helpt is het me dat helemaal waard.

Spijkermat

Mijn ervaring

De eerste keren voelt het wat pijnlijk op je rug. Vooral als je er net op gaat liggen ;) Stilliggen helpt. Tip: begin de eerste keer met een laagje kleding op je lijf als je het gaat uitproberen. 
Inmiddels heb ik ontdekt dat je het even moet aanvoelen. Per dag kan het verschillen. De ene dag ligt het beter met een t-shirt aan, de andere dag beter zonder. Daar kan je mee spelen, afhankelijk van hoe het voelt.
Wanneer je gaat liggen voel je dus eerst een klein beetje een pijnlijk gevoel, daarna gaat het tintelen over je huid. Daarna wordt het warm en ontspan je helemaal. Soms ontspan je zo erg dat je in slaapt valt. Nadat je er klaar voor bent leg je de mat aan de kant en ga je slapen. Makkie!

Er zit ook een nekkussen bij, dit voelt wel pijnlijker aan in je nek. Maar op momenten dat je daar wat kramp of stijfheid ervaart helpt dit ook echt. Dit kussen gebruik ik niet zo vaak, maar zit gewoon bij de set. 

Inmiddels gebruik ik het elke dag voor ik ga slapen, gewoon op mijn bed. Soms kort, als het al laat is (10 minuten) en soms wat langer (20-30 min.) Ik ben er echt heel blij mee, het werkt als een tierelier!
Sinds ik het gebruik val ik vrijwel elke dag snel in slaap, ik slaap dieper (volgens mijn fitbit) en word uitgeruster wakker. Mijn man gebruikt het inmiddels ook regelmatig. 

Daarom wilde ik het toch even met mijn lezers delen. Want voor zo weinig geld, zonder medicatie een stuk beter slapen is het mij totaal waard! 

Even voor de duidelijkheid, deze post is niet gesponsord. Ik ben zelf heel enthousiast over een product wat ik heb gekocht. Mocht je interesse hebben dan kun je de link bekijken. Wanneer je besluit iets via die link te kopen dan krijg ik een kleine comissie van de website. Niks verplichts uiteraard!

2 opmerkingen:

  1. Nou, top! Slapen is bij mij geen probleem, al heb ik laatst een kussen van Cloudpillow aangeschaft en ik slaap nu echt beter.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat fijn dat je goed slaapt. En ook fijn als een kussen daarbij kan helpen. Is het iets bijzonders, cloudpillow?

      Verwijderen

Leuk dat je reageert!