donderdag 24 september 2020

Een voordelig interieur

Hi, ik ben Sandra en ik blog voornamelijk over interieur, huizen en pubers op mijn eigen site www.zosan.nl. Dit keer mocht ik voor Mom4Life een blog schrijven over budget tips voor jouw interieur. 

Omdat de meeste mensen niet om de twee jaar een nieuwe bank of een nieuwe kast kunnen kopen, is mijn advies om de basis neutraal te houden. Aardetinten, wit en grijstinten en/of zwart zijn goede basiskleuren. De truc zit hem namelijk in de woonaccessoires!

Maar ik begin met mijn eerste budget tip:

Pinterest

Er zijn inmiddels heel wat soorten woonbladen op de markt. En om eerlijk te zijn vind ik ze meestal ook stevig aan de prijs (€7,99 of meer is niet ongewoon). Als alternatief gebruik ik Pinterest! Het is gratis, en je kan naar hartenlust je eigen “sfeerborden” maken. En ook via Pinterest de nieuwste trends volgen, want de populairste borden en foto’s worden meestal als eerste getoond.

Op Pinterest ontdek je ook wat jouw eigen smaak is. Maak bijvoorbeeld een bord aan met “woonkamer” en pin daar alle woonkamer foto’s op waarvan jij blij wordt. Na een 20-tal pins zie je in een oogopslag wat jouw smaak is. Zo bleken wij na een bord aangemaakt te hebben met “keukens” toch voor een witte keuken te gaan dan de momenteel erg populaire (maar zeker ook mooie) zwarte keukens. Want 80% van de foto’s die ik had gepind waren van witte of lichte keukens.

Trends

Maar hoe kan je voordelig toch een beetje de trends volgen? Mijn advies is om eens te kijken bij minder voor de hand liggende winkels. Zo heeft Zeeman steeds meer interieur accessoires! En echt voor een paar euro heb je een paar mooie plaids en kussentjes in huis. Maar ook voor kaarsen, manden en (kleine) meubeltjes kan je er terecht. Enig nadeel, bij de meeste Zeeman vestigingen liggen deze leuke woonspullen onder de bakken met kleding, dus een beetje zoeken moet je wel.

De spullen op deze foto (excl houten krukje en plantje) waren samen nog geen €25 bij de Zeeman afgelopen winter.  


Een tweede winkel die hoog op mijn lijstje staat is de Kwantum. Kwantum heeft heel betaalbare woonaccessoires, en zij hebben regelmatig uitverkoop en acties met 4 kussentjes halen = 3 betalen. Kwantum volgt de trends ook goed, waardoor ze ook de juiste kleuren in hun assortiment hebben liggen.

Wellicht een bekende, maar de Action verkoopt ook veel leuke woonaccessoires, soms echt pareltjes die je voor enkele euro’s aan kan schaffen. Zo heb ik onderstaande waxine-lichthouder vorig jaar aangeschaft. Ze hebben tegenwoordig een kleine uitvoering er bij voor maar €2,99.


Kringloop

Met programma’s als “Paleis voor een prikkie” zien we hoe veel leuke dingen je kan vinden bij een kringloopwinkel. Het is even zoeken en niet elke kringloopwinkel is echt goedkoop, maar unieke pareltjes zitten er zeker tussen. Een alternatief voor de kringloop zijn vlooienmarkten, via Google vind je vlooienmarkten bij jou in de buurt. Soms staat het ook in het lokale krantje wanneer er een in de buurt komt. Soms kun je ook inspiratie opdoen op bekende websites en dan zelf zoiets maken. Bijvoorbeeld een plank aan een touw, om accessoires op te zetten.

Facebook

Mijn laatste tip is om lid te worden van lokale verkoop of weggeef Facebookgroepen. Stel je woont in Leiden, dan heb je de “verkoopgroep Leiden” of “weggeefhoek Leiden”. De meeste plaatsen hebben meerdere verkooppagina’s, kijk welke de meeste volgers heeft, want daar wordt ook meestal meer op aangeboden. Op deze manier kom je soms voor weinig of niets hele leuke dingen tegen van mensen die in de buurt wonen. Lekker dichtbij. (Marktplaats, maar dichtbij)

Deze laatste twee tips zijn natuurlijk ook ideaal of zelf van spullen af te komen die nog super zijn, maar waar je zelf op uit bent gekeken.

Heb jij nog een tip om je interieur voordelig aan te schaffen?

ps. Bedankt Sandra, heel leerzaam weer!

4 opmerkingen:

  1. Leuk!!! En idd het hoeft allemaal niet duur te zijn en je moet ook een beetje creatief zijn dan lukt er ook een hoop!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!