dinsdag 8 januari 2019

Doelen 2019?

Een doel helpt je om te bepalen waar je heen zult gaan. Mooi om dat regelmatig te doen. Zelfs wanneer je doelen tussendoor wijzigen is het nuttig. Want zonder plan, is de kans groter dat je de weg kwijtraakt. Zelf vind ik het ook altijd interessant om bij mensen te lezen wat hun doelen zijn. Jij vast ook! Daarom lees je dit natuurlijk ;)

Wat zijn onze concrete plannen voor 2019?
- Zonnepanelen aanschaffen (nog 1400 Euro nodig)
En dat was het. Haha!

Ik heb nog wel hoop en wensen voor andere dingen. Zoals nog wat aflossen op de aflossingsvrije hypotheek. Liefst 5000 Euro of meer, om nog even een klapper te kunnen maken. Het is nog heel onduidelijk of dit gaat lukken. Hogere kosten dit jaar, zeker voor zorg en energie. Dat merken we meteen in de maandlasten. Daarnaast nog wat onzekere factoren (nu nog geheim) waarvoor je beter cash beschikbaar kunt hebben dan een lagere hypotheek.

Blogdoelen in 2019
Het afgelopen jaar had ik grote plannen voor het omzetten van mijn blog naar een eigen website, daarnaast hoopte ik mijn inkomen via de blog te vergroten en meer vaste lezers te bereiken. Deze dingen zijn helaas in het water gevallen door diverse omstandigheden, door lichamelijke klachten van mijzelf en gebrek aan energie. Het lukte gewoon echt niet. Sterker nog, ik heb vrij weinig blogs geschreven en kom op 87 blogs in 2018. Gemiddeld 1,67 blogs per week dus.
Ik ben wel heel blij met de leuke contacten die ik heb opgedaan via deze blog, de interessante chats met collegabloggers, de groepen waar ik in zit. En natuurlijk de mensen die ik er mee heb kunnen helpen.


Voor dit jaar ga ik mezelf geen druk opleggen. Ik blog vooral voor de lol, en om mensen een beetje op weg te helpen in een financieel verstandiger leven. Net zoals ik ook regelmatig 'face to face' doe. Ik ben blij met de contacten. En als ik er wat mee kan verdienen is dat mooi meegenomen, op onze weg naar meer onafhankelijkheid en meer keuzevrijheid.

Extra inkomsten doel voor 2019
Ik ga wel weer proberen wat extra te verdienen dit jaar voor onze hypotheek. Mijn doelen liggen hierop:
- 150 Euro via Marktplaats
- 325 Euro via Euroclix (=20.000 clix)
- 25 Euro via Panelwizard
- 100 Euro overige inkomsten (incl cadeaubonnen)

Persoonlijke doelen
Die heb ik natuurlijk ook. Net als de rest wil ik wel 50 kilo afvallen, een halve marathon lopen en 100.000 Euro winnen. Grapje natuurlijk! 
Maar ik heb wel een paar echte doelen. Gezond eten en minder snacken horen daar zeker bij. Ik ben begonnen met gezonde lunches en probeer meer te bewegen. Een kilo of 5 kan ik wel missen natuurlijk. Meer fietsen, vaker een ommetje maken etc. Daarnaast wil ik het regelmatig sporten gaan oppakken, maar hoe dat is nog onduidelijk. Eerst ga ik nog een aantal dagen naar het buitenland voor mijn werk, en daarna ga ik sporten echt weer inplannen in mijn leven. Dit is niet voor het afvallen hoor, maar gewoon voor mijn algehele gezondheid. Ik hoop verdere schouderklachten te kunnen voorkomen zo.
De rest van mijn persoonlijke doelen overdenk ik in het vliegtuig.

Ben jij al met je doelen bezig geweest? Wil je ze hier delen?

9 opmerkingen:

  1. Mijn doel voor 2019, 5000 euro winnen! Haha kon je dat maar als doel hebben he! Dat zou mij een hoop stress schelen! Ik wil nog zoveel sparen op diverse spaarrekeningen dat ik er soms gestrest van wordt omdat het me te traag gaat. Dan moet ik het heel bewust loslaten en even in het moment zelf gaan leven, me focussen op de huidige spaardoelen en mezelf vertellen dat dat goed gaat en dat de rest dus ook wel goed komt. Maar soms is dat lastig. Vooral als je het liefst alles tegelijk voor elkaar wilt hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah herkenbaar. Zou zo fijn zijn als er een geldmachine bestond, haha. Maarja, dan waardeerden we het misschien minder. Focus helpt wel echt.

      Verwijderen
    2. Ja of als je gewoon 1x per jaar een bonusbedrag ergens voor zou krijgen of zo! Maar hoe meer geld er is hoe minder je het idd waardeert, dat denk ik ook idd! Tenzij je er altijd keihard voor gewerkt hebt om het te bereiken en nog goed weet waar je vandaan kwam.

      Verwijderen
  2. leuk! ook net op mn blog gezet gister. onze doelen: zonnepanelen (al druk met offertes opvragen). extra aflossen op de hypotheek, nieuw matras, nieuwe tuinset (tja spaarpotjes zijn vol dus wat er nu overblijft mogen we uitgeven.. en willen t al jaren hoor ;) stellen t steeds uit) duo verder aflossen (liefst helemaal.. maar ivm lage rente heeft t geen haast) blijven beleggen (eventueel maandelijkse inleg verhogen)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk artikel weer, ik hou er van! Ik zit nog een beetje in dubio en heb dit jaar vooral moeite om alles goed te verwoorden. Succes en hou ons op de hoogte!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is ook lastig, en soms krijg je ook wat minder fijne reacties als je wel je best hebt gedaan he. Jammer is dat. Maar he, het gaat om hoe je er zelf in zit. Succes met je doelen bepalen!

      Verwijderen
  4. Je moet de politiek in, dit wil je horen en meemaken!!
    Dat sportverhaal ken ik nu wel, doe er iets mee, lekker zwemen of zo?
    Mijn doel? Ik hoop in 2021 zover te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je altijd opbouwende woorden, Anoniem. Waar hoop je in 2021 zover mee te zijn?

      Verwijderen

Leuk dat je reageert!