zaterdag 6 mei 2017

Extra aflossing eerder dan gepland

Mede dankzij de opbrengst van de vrijmarkt, zaten we weer op een bedrag van 1000 Euro voor een extra aflossing op onze hypotheek.

De afgelopen maanden gingen de declaraties van mijn man's werk naar die spaarrekening, en de extra inkomsten die ik had door verkoop op marktplaats bijvoorbeeld. Als we zuinig zijn geweest, en geld over hebben van ons maandbudget, dan zetten we dat er ook bij. Soms loopt dat dus harder op dan ik van tevoren had verwacht.

Zodra we de 1000 Euro bij elkaar gespaard hebben maken we dit over naar de hypotheekverstrekker. Want we houden van mooie ronde bedragen ;) We lossen alleen af op onze aflossingsvrije hypotheek op dit moment.

Nu was het weer zover! Echt heel leuk, want daar hadden we nog niet op gerekend. We hadden pas na de belastingteruggave weer een aflossing willen doen, maar nu kon het al eerder.

Hiermee komt ons totaal afgeloste bedrag dit jaar op 4000,- Euro.

Hoe loop het aflossen bij jullie? Voorspoedig of juist wat tegenslag gehad?

10 opmerkingen:

  1. Dat gaat goed dit jaar! Wij zijn druk aan het sparen voor een grote aflossing in 2018. Dit jaar al maximaal afgelost :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk gevoel hè? Jullie zijn goed bezig; keep up the good spirit! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed bezig zeg! Wij gaan binnenkort ook weer aflossen, ik ben elke keer weer blij als het een stapje naar beneden gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja hier gaat het ooj goed maar lang niet zoveel als bij jullie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt allemaal! We zijn er ook heel blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fantastisch zeg! Mijn complimenten! Wij hanteren ook deze werkwijze

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En ik was nog niet klaar. ;-) Ik heb een aparte rekening waar ik op spaar. Nu staat het bijna op €700,-. De aflossing gaat naar de schuld bij (schoon)ouders.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!