Ons schuurdak is al anderhalf jaar lek, of misschien al twee jaar... Als je bedenkt dat we 'm volledig hebben laten vernieuwen (ongeveer 3 jaar geleden) dan zou dit echt niet moeten kunnen natuurlijk.
Dus wij hebben zo'n twee jaar geleden al contact opgenomen met de aannemer die de schuur had aangepakt. Hij zou komen. Na een paar maanden wachten kwam hij ook. Hij zei dat we teveel blad op de schuur hadden liggen en dat daardoor de lekkage kwam. Dat moesten we eerst maar eens oplossen vond hij.
Uiteraard lag het daar niet aan. Het dak ligt scheef, maar niet richting de afwatering. Dus ons dak blijft als enige schuurdak in de buurt altijd nat. Behalve tijdens een hittegolf.
Dus na een tijdje namen we opnieuw contact op. De beste man zou komen.
Dat gebeurde niet.
Dus na een tijdje namen we opnieuw contact op. De beste man zou komen.
Dat gebeurde niet.
Dus na een tijdje namen we opnieuw contact op. De beste man zou komen.
Dat gebeurde niet. (geen grapje!)
Mijn man was er klaar mee. De binnenkant (watervast verlijmd multiplex) begint zelfs wat te rotten. Tijd voor actie. Tijd voor een oplossing.
Hij smste de man met het verzoek om te komen. Of moesten we het door een ander laten fixen en de rekening sturen? (Ik vond dit een beetje te hard. Maarja, wilde wel graag een oplossing.) Dus man stuurde het zoals hierboven.
Meteen reactie, hij komt dit weekend. Met genoeg materiaal om de binnenkant en buitenkant te fixen en op te hogen. Fijnheid!
Herkenbaar?
Wat een geduld hebben jullie gehad. Een bouwkundige van de vereniging eigen huis had ik na de eerste terugkomactie van de aannemer er bij gehaald.
BeantwoordenVerwijderenIk was al eerder ontploft, grrr..
Wij hadden verder heel goede ervaringen met de aannemer en andere garantie-dingen gingen wel heel snel. Daarom bleven we geduldig..
VerwijderenBovendien is de schuur van binnen vochtig, maar het is niet zo dat het binnen ook regent. Dus dan voelt het toch iets minder noodzakelijk.
Helaas herkenbaar
BeantwoordenVerwijderenJammer he...
Verwijderen