woensdag 6 mei 2015

Nepaanbiedingen

Ik wilde bepaalde sneakers gaan aanschaffen. Bij een winkel zag ik ze (online) voor 50 Euro. Diezelfde dag kreeg ik een kortingsbon in mijn brievenbus voor die winkel, waarin stond dat ik enkele dagen later een korting van 15% kon krijgen.
Uiteraard dacht ik, ik wacht wel een paar dagen met bestellen, dat scheelt me toch weer 7,50 Euro.

Haha, mooi niet dus! De dag dat de korting in zou gaan bleken de schoenen 60 Euro te kosten. 15% korting hierop is 9 Euro. Oftewel, ik ben een Euro duurder uit dan vorige week.
Dat vind ik dus stom he. Zo kan ik ook aanbiedingen maken. Nepaanbiedingen, wel te verstaan.
De ene week een beetje duurder, de andere week een beetje goedkoper. Domme klanten hebben dat toch niet door, denken ze. Kortzichtig en niet klantvriendelijk, is mijn mening...

Helaas zie je dit veel vaker bij winkels. Zo heeft ook onze grote blauwe online-alles te koop-winkel sterk wisselende prijzen. Soms is een product in de ochtend een paar Euro goedkoper dan later op de dag. Of bij de ene persoon die op de link klikt, een ander bedrag dan bij jou. Belachelijk toch?
Gaan ze in de toekomst kijken hoeveel saldo je hebt op je rekening, en daarop de aanbiedingen aanpassen?

Heb jij zulke nep aanbiedingen ook wel eens gezien? Hoe denk je daarover?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!