woensdag 8 oktober 2014

Ontrommelen

Gister schreef ik wat over een huis vol spullen!
Ik denk dat veel mensen dit wel herkennen. Er zijn allerlei handige sites en tips om van je overtollige spullen af te komen. Hoewel ik de meeste tips ken en met regelmaat toepas, is een opfrisser nooit weg.

Wanneer kan iets weg?
1. Als het nog in de verhuisdoos zit sinds de vorige keer verhuizen
2. Als je het langer dan een jaar niet hebt gebruikt (Oei, dat is best veel)
3. Als je het niet meer past & mogelijk nooit meer zult passen
4. Als het weinig emotionele waarde heeft
5. Als je iets alleen maar bewaard uit schuldgevoel/plichtsgevoel/omdat het een cadeau was van ...
6. Als iets kapot is, en je het zelf niet gaat (laten) repareren
7. Als het een oude hobby is die geen nieuw leven ingeblazen gaat worden
8. Als je het alleen bewaard omdat het veel geld heeft gekost, of juist een koopje was (maar je doet er verder niks mee)

Hoewel ik geen tijd heb om in een keer mijn zolderverdieping aan te pakken, kan je soms wel even tussendoor een klein kastje/doosje doen. Vandaag zocht ik wat in mijn kledingkast en moest twee dozen opentrekken. Terwijl ik deze dozen doorzocht heb ik een aantal items weg kunnen doen. Vooral items met emotionele waarde heb ik nu toch maar opgeruimd. Ik ga er echt niks meer mee doen. Of een foute kleur panty, en een broek die me irriteert omdat hij altijd binnen een half uur vies is (de stof trekt alles aan). Hup weg ermee. Zak voor het Leger des Heils, wat dingen op de weggeefhoek en andere dingen in de prullenbak.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!