dinsdag 7 oktober 2014

Een huis vol...

Pfff wat heeft een mens toch veel spullen. En wat heeft een gezin toch: enorm veel spullen!
Ons huidige huis is ongeveer de helft groter dan onze vorige woning, maar wat gebeurt er tot nu toe met die ruimte? Er staan spullen. Er liggen spullen, er wachten spullen en er liggen bewaar-dingen.
Een hele verdieping extra ten opzichte van ons vorige huis, en het wordt nog niet al te efficient gebruikt. Ja tuurlijk staan daar de wasmachine en droger, en droogt daar de was. (daar had ik geen ruimte voor eerst) en het bureau met de administratie staat er ook. En de winterjassen of juist zomerjassen hangen daar. Ideaal. Maar de overige vierkante meters staan vol met spullen. Nuttige zaken, maar ook een hoop extra dingen, die je weinig gebruikt.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben heel blij met die ruimte en met een groot deel van de spullen die er staan. Toch hoop ik dat het snel minder wordt. Dat ik kan gaan opruimen en wegdoen. Dat deed ik voor de verhuizing al, en na de verhuizing weer, maar blijkbaar kan het nog een keer. Uit de weg en ruimte creëren. Heerlijk, ruimte! Daar heb ik zin in. Ontspullen, omdat ik geen huis vol spullen wil en ook niet aan onze spullen vast wil zitten.

1 opmerking:

  1. Tips om je huis te ontrommelen :) Van de huishoudcoach! (Via mijn lieve schoonzus)
    http://www.dehuishoudcoach.nl/documenten/e-book-bewaren-en-wegdoen.pdf

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!