donderdag 13 juli 2017

Vakantietijd, dus geld uitgeven?

De vakantie is hier begonnen voor de kinderen. Hoewel er natuurlijk geen echte noodzaak is om allerlei uitgaven te doen, merk ik dat het sneller gaat dan verwacht. Gelukkig is keihard besparen voor ons geen must, maar doen we het omdat we andere doelen nastreven. Dit levert veel vrijheid op.

Nieuwe schoenen voor mezelf, nieuwe collectie. Bijna twee paar gekocht, maar dat leek me toch wat overdreven. Hoewel.. de tweede paar was met 50% korting. Nee, eigenlijk niet nodig. Dus in de winkel laten staan.

We kochten wat kleurboekjes en stickers, alvast voor de reis. Dochter ging op kamp en had nog 'eigen' muggenspul nodig, after-mug, pleisers en zonnebrand. Zomerkleding ook, en wat kleine kledingstukken. Tja elke keer die groei-spurts.
Zoon is alweer uit z'n sandalen gegroeid. De 'nieuwe' kocht ik via MP.

De kinderen maken graag van de gelegenheid gebruik om te vragen om ijsjes. Uiteraard is het antwoord meestal 'nee', want ze vragen het rustig 3x per dag ;) maar soms zit er wel een ijsje in. Misschien heeft dit vooral met het verschil te maken dat je ze nu een paar uur per dag meer ziet.

Oja, ik kocht ook een set dvd schermen voor in de auto. Zodat we een rustige heen- en terugreis hebben. Geen goedkope uitgave natuurlijk, maar wij krijgen er twee dagen rust voor terug. Niet alleen deze vakantie, maar ook volgend jaar en de jaren erna. Ik had nog korting liggen en kocht de set voor 95 Euro nieuw. Totaal z'n geld waard dus!

Een aantal van mijn collegabloggers hadden de maand juli tot 'no-spend maand' uitgeroepen. Met deze score ben ik blij dat ik nu niet aan die challenge meedoe. Toch lijkt het me leuk om eens te proberen.

Hoe gaat het bij jou?

7 opmerkingen:

  1. Hey, welke set dvd schermen heb je gekocht en heb je ze al getest? Ik wil die investering ook wel doen, maar lees zo veel verschillende tegenstrijdige recensies...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Ik heb geen tablet. Bovendien lijkt me niet dat 3 kinderen op 1 tablet zouden kunnen kijken.
      Bij jou wel?

      Verwijderen
    2. Je zou bv een wekker kunnen zetten en zo hen ieder 20 min om de beurt laten komen?

      Verwijderen
  3. Ik geef op het moment niet zoveel uit en wat ik uitgeef, is redelijk bewust. En ook de rest van het jaar vol te houden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gaat hier tot nu toe redelijk... normaal kopen we sneller ijs.. maar hij is bij opa en oma geweest en kreeg daar al. Wel een totaal onverwachte ontmoeting gehad met een kledingstuk waar ik al een tijdje naar opzoek was. Nu had ik t zo koud en wipte ik even een leuke winkel in, voor een shawl ofzo, helaas. Maar er was hier toch iets wat de helft goedkoper was dan in de winkel waar ik zoiets dergelijks gepast had. Ik vond een kadootje aan mezelf nu ineens heel logisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Houd er rekening mee dat veel kinderen enorm wagenziek worden door het kijken naar die schermpjes

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!