donderdag 25 september 2014

Vaste moestuin maken

In onze tuin zijn twee heel grote stenen 'bakken' waarin planten en struiken staan. Dit hebben de vorige bewoners zo gemaakt. Best leuk natuurlijk, maar zo kan ik mijn tuin niet meer zelf indelen. Hoewel ik erg blij ben met een deel van de planten die er staan, is niet alles mijn smaak.
Ook staat een van de bakken voor de ventilatieschacht van de schuur. Hierdoor loopt er zand en water door naar binnen, en blijft de schuur snel vochtig.
Bovendien wil ik graag weer een moestuin kunnen maken in de tuin, een stukje vaste moestuin. En mijn vierkante meter moestuin kan ik neerzetten waar ik wil.

Tijd om een van de stenen bakken te slopen dus, en op een andere locatie weer op te bouwen. Mijn man houdt wel van een uurtje stevig doorwerken, dus op een namiddagje sloopte hij alle vaste planten uit de kleinste bak. Er komt zoveel groen uit, dat het lang niet in onze groencontainer past, en ook niet in de andere container. Dat is dus een project van weken, totdat we alles we hebben kunnen wegwerken.

Volgende stap is het weghalen van het zand. Daarna de stenen muur afbreken en de bak in een nieuwe (handige) vorm weer opbouwen. Komend voorjaar ga ik weer planten en hoop ik een stukje meer zelfvoorzienend te zijn.
Welke planten zou jij aanraden voor in mijn moestuin?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!