dinsdag 23 september 2014

Update spaardoel #aflossing

Ik schreef een tijdje geleden al over onze wens om wat extra af te lossen op onze hypotheek. Daar hadden we op dit moment nog geen financiën voor, maar was iets wat we wel graag willen. Zeker ook omdat we daar nog 25 jaar van profiteren.
We zijn op zoek gegaan naar manieren om dit te realiseren. Ons idee was om vijf maanden heel zuinig te leven, en geen uitgaven voor ons huis/uit eten/uitjes te doen om zo een bepaald bedrag te besparen. Ook heb ik wat extra items op marktplaats te koop gezet, en steeds als ik minimaal 50 euro had verdiend, dit naar de spaarrekening overgemaakt.

Nu bleek dat mijn man nog wat declaraties uit had staan, en die zijn inmiddels gestort door zijn bedrijf. We hebben dus onze eerste aflossing kunnen doen!! Jippie!
Dit is dus al snel sinds de uitdaging is begonnen in augustus. Heel erg leuk. Ook gaf onze bank meteen aan dat onze bruto maandlasten hierdoor 3,45 euro dalen. Dat klinkt niet als veel, maar ik vind het toch leuk!
En reken maar uit, 25 jaar x 12 maanden x 3,45 euro is toch best een hoop geld wat je bespaart. (1035 Euro bruto)

1 opmerking:

  1. Super joh! Wij sparen het verschil tussen wat we in het begin betaalden en wat we nu betalen op en gebruiken dat ook weer voor een extra aflossing. (Op het moment even niet, maar dat deden we wel. Nu eerst de buffer weer aanvullen)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!