woensdag 30 oktober 2019

Grote veranderingen in aantocht!

Er komt een grote verandering aan bij ons! De meesten van jullie zullen het niet hebben zien aankomen, vermoed ik. Big surprise!

Wij gaan verhuizen van de randstad naar de Veluwe!
Wat een verrassing, waarom dan? Logische reacties van de mensen om ons heen.
Wij komen oorspronkelijk van de Veluwe. In 2008 zijn wij naar Den Haag gekomen vanwege werk. Hoe lang we zouden blijven wisten we niet. We waren jong en slechts met z’n tweeën dus een makkelijk avontuur. We hebben hier toen een appartement gekocht. In 2013 hebben wij die woning verkocht (met flink verlies) en onze huidige woning gekocht (voor een dieptepunt-crisis prijsje). Dit was een aardige bouwval en die hebben wij in de loop der jaren op laten knappen. Badkamer, wc, schuur, stucwerk en vloeren meteen. In 2015 kwam daar nog een dakkapel, zolderrenovatie, kunststof kozijnen en splitsing van zolder bij. In 2018 was er eindelijk geld voor onze nieuwe keuken en eind 2018 kochten we zonnepanelen. Ja, ons huis was eindelijk af. Het grote genieten kon beginnen.

Het begint met een droom
En toen... werden we een beetje stilgezet. Mijn geliefde baan hield op, mijn man liep ook tegen wat dingen aan. Ons gezin had (en heeft) meer rust en regelmaat nodig. Toen begon onze droom weer boven te drijven. Een vrijstaand huis, met flinke tuin/plek voor een moestuin. Rust en ruimte voor ons gezin. Mogelijkheden om te kunnen (mantel)zorgen voor onze ouders wanneer ze oud zijn, maar ook meer te kunnen investeren in onze families nu. Er kwamen steeds meer vragen: als we teruggaan, wanneer dan? Voor de middelbare school of na de middelbare school? Wat zou het beste zijn voor ons gezin? Opeens bleek NU de timing te kloppen.

Van droom naar doen!
Dus... in september hebben wij een huis gekocht! Een vrijstaand huisje op een perceel van ongeveer 600 vierkante meter. Het huis staat in een plaats waar ook meerdere familieleden wonen, en veel dichterbij de meeste van onze andere familie. Het huis heeft een bad en een houtkachel (love it!). Er is een schattige serre en een trampoline in de tuin. Het huis zelf is wat kleiner dan we nu hebben, maar de tuin is vele malen groter. Er staan al een paar fruitbomen in de tuin, superleuk!

Het is een best wel een achtbaan geweest hier. Ik ben zo blij dat we al sinds de zomer aan het opruimen zijn geweest. Ons vrij lege huis was snel verkoopklaar te maken.
Sinds vorige week is ons eigen huis dan ook verkocht, slechts 6 dagen op funda gestaan. De gekte op de markt was idioot. Bijna 20 bezichtigingen in twee dagen en boven de vraagprijs verkocht. Hartstikke fijn ook, want nu gaan we een mooie overwaarde aan ons fijne huis overhouden. (Dankzij extra aflossen, verbouwen en onze aankoop op het dieptepunt van de crisis.)
Dit stoppen we grotendeels in de nieuwe hypotheek zodat die ook weer behapbaar is. Binnenkort blog ik wel een keer over onze hypotheekkeuzes. Een ander deel gaan we gebruiken voor de aanbouw aan ons huis (voor de toekomst). Een aanbouw met badkamer en slaapkamer waar wij kunnen gaan slapen. Dit zorgt er meteen voor dat ons huis ‘levensloop-proof’ is. Indien nodig kunnen onze ouders bij ons inwonen tzt of wij kunnen zelf helemaal beneden gaan wonen als we oud zijn.

New home!

Het is wel heftig om afscheid te moeten nemen van lieve vrienden en kennissen hier. Steeds weer kom ik dingen of mensen tegen die ik echt ga missen. We hebben in de afgelopen 11 jaar heel veel opgebouwd. Een fijne kerk, lieve vrienden en leuke contacten op school en in de buurt. Het is wel een flinke stap om alles achter te laten en opnieuw te beginnen. Ik heb geen enkele vriendin meer daar, en nieuwe vriendschappen opbouwen zal tijd kosten.
Gelukkig zijn we nog jong, en zullen er genoeg mogelijkheden komen via het schoolplein en een nieuwe kerk. Misschien nog via nieuwe hobby’s ook. Het grotere doel voor ogen houden helpt wel. We gaan een avontuur aan op weg naar onze droom. We hebben er wel vertrouwen in dat het goed zal zijn voor ons gezin, maar afscheid nemen doet pijn.

Ben jij zelf weleens ergens helemaal opnieuw begonnen? Hoe is dat bevallen?

33 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een stap zeg. Vond het idd een beetje shocking en moest gelijk aan je zonnenpanelen denkeen ;). Maar hoe fijn is vrijstaand en een moestuin. Heel erg leuk en heel veel geluk toegewenst. Neem ons mee in jullie avontuur!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja mijn zonnepanelen ga ik ook echt missen. Sowieso mijn huis nu ben ik heel blij mee. Heerlijk ruim en vrijwel af. Maarja, ik zou natuurlijk het liefst alle fijne dingen meenemen!

      Vrijstaand is helaas ook een hogere energierekening en zelfs sommige ramen nog enkelglas. Tzt kunnen we daar gelukkig wel wat aan doen.

      Verwijderen
  2. Ja, wij zijn twee jaar geleden 'opnieuw' begonnen. Eigenlijk met dezelfde reden als bij jullie en ook na wat verbouwingen in het toenmalige huis. Maar we hebben nooit spijt gehad! En ja, vriendschappen kosten weer tijd, maar dat lukt jullie ook zeker! En dichtbij familie is heel fijn. Heel veel succes de komende tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, inderdaad een onverwachte stap, maar dromen die sluimeren tot ze weer vol kunnen bloeien zijn de beste. Mooi om je droom te verwezenlijken. Veel geluk gewenst! Ik volg het graag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de mooie woorden over dromen! ik ga jullie zeker op de hoogte houden, als het lukt gewoon de komende tijd en anders achteraf.

      Verwijderen
  4. Heerlijk hoor naar de Veluwe.
    Ik werk in den Haag, ga graag op vakantie naar de Veluwe. Als ik daar ben zeg ik altijd hier zou ik best willen/kunnen wonen.
    Dus top hoor meer ruimte, rust.
    Veel succes met klussen en verhuizen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan het me voorstellen. De Veluwe heeft heerlijke bossen om van te genieten. Denk je dat je ooit de stap maakt naar een andere woonomgeving?
      Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen
    2. Nee zou t niet kunnen. Hang echt aan t mooie Westland. Waar mijn/onze familie woont😊.
      Maar heerlijk voor jullie terug naar de Veluwe. Komt wel goed.

      Verwijderen
    3. Logisch ook hoor! Als onze familie hier zou wonen zouden we niet weggaan.

      Verwijderen
  5. Wat fijn dat het praktische deel zo snel is gegaan! Een hele mooie nieuwe uitdaging lijkt me! Ik ben een aantal keer overnieuw begonnen en eigenlijk is het altijd maar weer wat je er zelf van maakt. Ik denk wel dat het enorm scheelt als je - zoals jullie - 'teruggaat'. Dan ben je toch al een beetje bekend met de sfeer en je kent er al wat mensen.

    De laatste keer dat ik overnieuw begonnen ben, werd ik vrij gemakkelijk opgenomen in de sociale kring van mijn man, dus dan is er in ieder geval een basis. De keer daarvoor - toen ik ook in een wat meer afgelegen deel van het land ging wonen - heb ik het inderdaad ook gedaan via sporten en een alphacursus.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad fijn om terug te gaan naar de plek die je kent. Al is er veel veranderd in 11 jaar. Mijn vriendinnen van vroeger zijn er ook 'weggetrokken' dus veel mensen ken ik er niet.
      Toch heeft het wat vertrouwds en ken je redelijk de weg, altijd fijn.

      Bedankt voor het delen. Goed om bewust te zijn van 'actief' contact zoeken.

      Verwijderen
  6. Wauw wat stoer! Heel leuk vooruitzicht. Ik heb het nooit hoeven doen, opnieuw beginnen en als ik het zo lees die je dit nu voor de tweede keer. Komt dus vast allemaal opnieuw goed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja eigenlijk is dit inderdaad de 2e keer. Vorige keer voelde wel veel minder spannend hoor, vergeleken met nu. Kinderen hebben maakt een groot verschil.

      Verwijderen
  7. Leuk, misschien komen we elkaar nog eens ergens tegen in de bossen?
    Er is ook een biblebelt op de Veluwe, je bent van harte welkom hoor.
    Familie is een groot goed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, wie weet. Aangezien jij nogal anoniem bent zul jij mij dan moeten herkennen en zwaaien ;)

      Verwijderen
  8. Ik ben 9 jaar geleden van de stad naar het platteland verhuisd. En dan bedoel ik ook echt platteland, niet een dorp. De dichtstbijzijnde supermarkt is 6 kilometer verderop. Het was een grote overgang, en soms moet ik nog steeds wel eens wennen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan ik me voorstellen. Wij wonen straks nog steeds op maar 5 minuten fietsen van een supermarkt dus dat zal voor ons niet zo anders voelen.
      Maar vaak hoor je wel dat je op het platteland altijd twee auto's moet hebben.

      Verwijderen
  9. Klinkt als een grote stap, maar wel een mooie! Ben wel vaak op de Veluwe geweest in mijn leven, vooral in de bossen rond Boshui Drie. Wanneer gaan jullie verhuizen? Heel veel succes alvast met alle voorbereidingen! Ben benieuwd naar je verhalen over alles.
    Zelf vind ik nieuwe vriendschappen opbouwen echt enorm lastig. Ik ben 1x verhuisd, in mijn oude woonplaats had ik sowieso geen vrienden (verwaterd, kort gezegd), in mijn nieuwe woonplaats had ik 1 vriendin toen ik er ging wonen, nu nog steeds.
    Helaas heb ik meerdere keren de ervaring gehad dat er van de andere kant geen behoefte was aan vriendschap. De laatste keer vroeg ik iemand op de thee van een cursus Spaans die ik toen deed en kreeg ik als antwoord; nee sorry, ligt niet aan jou maar daar heb ik geen behoefte aan. Echt zo'n reactie waarvan je denkt; ok wat moet ik hier nou weer mee/ van denken.
    Maar goed ik denk dat het in een dorp ook wel wat makkelijk is en zeker via de kerk of via het schoolplein, ik hoor toch vaak verhalen van mensen dat er vriendschappen op het schoolplein ontstaan!
    Ik heb even extra voor je ge- kl ik t, hopelijk ben jij dan ook snel op de grens!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie. We verhuizen in de kerstvakantie.
      Ik denk dat het ding met vriendschappen wel is dat je niet op moet geven als iemand geen behoefte eraan heeft. Ik kan me voorstellen dat iemands leven al erg vol is, maar tegelijkertijd voelt het niet zo 'aardig'. Gewoon bij iemand anders opnieuw proberen.
      Ik ga het zelf ook gewoon met goede moed proberen.

      Verwijderen
    2. Oh dat is al heel snel! Dan ben je vast druk met inpakken!
      Ja als ik iemand zie waarvan ik denk; hey gezellig, probeer ik het wel, maar wel met een heel andere instelling. Ik ga er nu niet meer standaard vanuit dat het ook echt een vriendschap gaat worden. Maar eerder dat mensen nee zeggen. Omdat ik die ervaring gewoon best vaak gehad heb helaas.
      Maar hopelijk kom je in een leuk dorp terecht met leuke mensen! Jij hebt al 2 ingangen die ik zelf niet heb, dus dat is wel een voordeel. Dan heb je automatisch al een binding, of door kids of door geloof. Vanuit daar maak je denk ik toch wel makkelijker contact, juist omdat je weet dat je een overeenkomst hebt.

      Verwijderen
    3. Dat klopt denk ik wel. Meer 'kans' op een connectie/vriendschap als je op meer vlakken actief bent. Sommige mensen krijgen ook leuke vriendschappen met collega's, is dat bij jou een optie?

      We verhuizen inderdaad al over 6 weken ofzo, enorm snel gaat het opeens! Mijn hoofd loopt over..

      Verwijderen
    4. Helaas niet. Degenen waar ik de leukste band mee heb zijn in de 50 of 60, echt een heel stuk ouder. Er zijn eigenlijk geen mensen binnen van mijn leeftijdscategorie. De enkeling die wel van mijn leeftijd is heb ik geen klik mee. Maar wie weet, er komen binnenkort wel weer nieuwe mensen bij, dus wie weet.

      Ja dat kan ik me voorstellen! Er komt veel op je af op zo'n moment! Maar des te lekkerder als je straks in je nieuwe huis zit.

      Verwijderen
  10. Wow! Wat een verrassende stap! Maar wel een weloverwogen stap zo te lezen! Ik hoop dat jij, en jouw gezin, je weer snel thuis zullen voelen. - Barry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Het is zeker weloverwogen, maar niet alles eraan is leuk. Het gaat vast goedkomen.

      Verwijderen
  11. Hallo en welkom bij Spotcap Global Loan Services, mijn naam is Claudia Klein, ik ben een geldschieter en ook een leningadviseur.

    Heeft u dringend financiële versterking nodig? heb je een lening nodig voor verschillende doeleinden? als uw antwoord ja is, zal ik u adviseren contact op te nemen met mijn bedrijf via | spotcapglobalservices@gmail.com | of stuur ons een bericht op WhatsApp: +4915758108767 | en binnen 24 uur een lening op uw rekening hebben, omdat we uitstekende leendiensten over de hele wereld bieden.

    We bieden allerlei soorten leendiensten aan (persoonlijke lening, zakelijke lening en nog veel meer), we bieden zowel langlopende als kortlopende leningen aan en u kunt ook tot 15 miljoen euro lenen. Mijn bedrijf helpt u bij het bereiken van verschillende doelen met een breed scala aan leenproducten.

    We weten dat het verkrijgen van een legitieme lening altijd een groot probleem is geweest Voor mensen die een financieel probleem hebben en er een oplossing voor nodig hebben, vinden veel mensen het zo moeilijk om een ​​lening met eigen vermogen van hun lokale banken of andere financiële instellingen te krijgen vanwege hoge rente tarief, onvoldoende onderpand, verhouding schuld / inkomen, lage credit score of andere redenen.

    Geen wachttijden of stressvolle bankbezoeken meer. Onze service is 24/7 beschikbaar - u kunt een lening krijgen en uw transacties voltooien waar en wanneer u die nodig heeft.

    Wij bieden 24-uurs lening van wereldklasse. Voor vragen / vragen? - Stuur een e-mail naar | spotcapglobalservices@gmail.com | of stuur ons een bericht op WhatsApp: +4915758108767 | & Ontvang in een oogwenk een reactie.

    Uw familie, vrienden en collega's hoeven niet te weten dat u weinig geld heeft, schrijf ons gewoon en u ontvangt een lening.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Snelle lening in minder dan 24 uur. We informeren het grote publiek dat we een lening aanbieden van € 2000 tot € 50 miljoen euro met een rentepercentage van 3%. gegarandeerd, getest en betrouwbaar, onmiddellijke beslissing van een directe geldschieter. Betaaldagleningen of leningen op afbetaling zonder harde kredietcontrole. Bezoek ons vandaag nog!
    E-mail ( bailiegiffordmoney@gmail.com )

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo, heeft u een dringende lening nodig?
    Ik ben Susan Benson. Ik ben een geldschieter en ook een financieel adviseur.

    Heeft u een lening nodig om een ​​bedrijf te starten, een project af te ronden, een huis of auto te kopen, of heeft u een lening nodig om andere persoonlijke redenen? als uw antwoord ja is, wil ik dat u contact opneemt met mijn bedrijf. We verlenen allerlei soorten leendiensten, zowel gedekte als ongedekte leningen. Als je dit aan het lezen bent en je weet dat je financiële ondersteuning nodig hebt, kun je ons gewoon schrijven via e-mail: sunshinefinancialgroupinc@gmail.com of ons rechtstreeks op WhatsApp sturen via: +447903159998 en ontvang direct een reactie.

    Wij zijn een uitgebreide financiële dienstverlener en we zijn toegewijd om u te helpen uw financiële doelstellingen op lange en korte termijn te verbeteren, omdat uw financiële stabiliteit ons uiteindelijke doel is.

    Kenmerken en voordelen;
    * Gemak - U kunt altijd en overal een lening aanvragen.
    * Flexibel bedrag - u beslist hoeveel u wilt lenen.
    * Snelle directe financiering - Ontvang uw lening binnen 24 uur na goedkeuring.
    * Flexibel rentepercentage van 3%.
    * Hoge goedkeuringspercentages
    * U krijgt de kans om de terugbetalingsdatum te selecteren, wekelijks, maandelijks of jaarlijks voor een periode van 1-30 jaar.
    * Eenvoudige online applicatie.
    * Persoonlijke begeleiding en expertise.
    * Geen verborgen kosten

    Veel mensen worden geconfronteerd met vroegtijdige financiële uitdagingen en ze vinden het om de een of andere reden zo moeilijk om een ​​lening te krijgen bij hun lokale banken of andere financiële instellingen.

    Als u echt een oplossing voor uw financiën nodig heeft, schrijf dan naar mijn bedrijf en wij zullen u helpen met een lening. We hebben talloze individuen en organisaties geholpen die over de hele wereld in financiële moeilijkheden verkeerden. Wanneer u bij ons solliciteert, solliciteert u bij een vertrouwd bedrijf dat om uw financiële behoeften geeft. Onze hoogste prioriteit is uw financiële stabiliteit en er wordt voor u gezorgd tijdens het hele proces.

    Voor meer informatie over ons kredietaanbod kunt u ons uw kredietaanvraag sturen via:
    E-mail: sunshinefinancialgroupinc@gmail.com OF;
    WhatsApp: +447903159998

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Groeten!!

    Bent u op zoek geweest naar een echte privélening met een betaalbare rente, maar bent u constant afgewezen door uw banken en andere financiële instellingen? Hier is een geweldige kans voor u om die lening te krijgen die u wenst voor uw persoonlijke behoeften, bedrijfsuitbreiding / startups, onroerend goed deals, schuldconsolidering en nog veel meer tegen een betaalbare rente van 2% met een aflossingsduur tot tien (10) jaar of meer. Onze diensten zijn gecertificeerd, snel en dynamisch. Neem voor meer informatie en hoe u zich kunt aanmelden contact met ons op via e-mail: Greenerfundservice@gmail.com

    Neem vandaag nog contact met ons op over hoe u aan de slag kunt.
    E-mail: Greenerfundservice@gmail.com
    Telefoon: + 1- (315) -322-7389
    Whatsapp: + 1- (315) -322-7389
    vriendelijke groeten
    Carl Bruce.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Groeten!!

    Bent u op zoek geweest naar een echte privélening met een betaalbare rente, maar bent u constant afgewezen door uw banken en andere financiële instellingen? Hier is een geweldige kans voor u om die lening te krijgen die u wenst voor uw persoonlijke behoeften, bedrijfsuitbreiding / startups, onroerend goed deals, schuldconsolidering en nog veel meer tegen een betaalbare rente van 2% met een aflossingsduur tot tien (10) jaar of meer. Onze diensten zijn gecertificeerd, snel en dynamisch. Neem voor meer informatie en hoe u zich kunt aanmelden contact met ons op via e-mail: Greenerfundservice@gmail.com

    Neem vandaag nog contact met ons op over hoe u aan de slag kunt.
    E-mail: Greenerfundservice@gmail.com
    Telefoon: + 1- (315) -322-7389
    Whatsapp: + 1- (315) -322-7389
    vriendelijke groeten
    Carl Bruce.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo, heb je een spoedlening nodig of wil je een commerciële lening of wil je een kerstlening? kunt u vandaag contact met ons opnemen via e-mail of WhatsApp? E-mail: joshuabenloancompany@gmail.com
    WhatsApp: +12094402417

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo allemaal, ik ben super opgewonden vandaag. Ik zag reacties van mensen die al een lening hadden gekregen van Sabinhelps@gmail.com en toen besloot ik me aan te melden op basis van hun aanbevelingen. Een paar uur geleden bevestigde ik in totaal 10.000 euro die ik van mijn eigen bankrekening had gevraagd. Dit is echt geweldig nieuws, en ik raad iedereen die een echte lening nodig heeft aan om een aanvraag in te dienen via e-mail: sabinhelps@gmail.com of whatsapp haar op +79267494861.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heeft u dringend een lening nodig om uw schulden af te lossen of heeft u een eigen vermogen lening nodig om uw bedrijf te verbeteren? Bent u afgewezen door banken en andere financiële instellingen? Heeft u een lening of hypotheek nodig? Zoek niet meer, want we zijn hier om al uw financiële problemen tot het verleden te maken. Neem contact met ons op via e-mail:

    oceanfmortgages@gmail.com
    oceanfmortgages@gmail.com

    Dit zijn hypotheken van Ocean Finance. Wij bieden geïnteresseerden leningen aan tegen een redelijke rente van 2%. Het bereik varieert van 5.000,00 euro tot maximaal 100.000.000,00 euro.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!