woensdag 15 mei 2019

BTW-teruggave van de zonnepanelen

Afgelopen februari hebben wij zonnepanelen laten installeren. Dit kostte natuurlijk een flinke som geld. Bijna 5000 Euro waren we kwijt voor 10 panelen.
Deze week kwam de BTW-teruggave over de aanschaf van de zonnepanelen terug van de belastingdienst. Deze regeling is er om mensen te stimuleren om zonnepanelen aan te schaffen. Je krijgt eenmalig 21% van je totale bedrag weer terug van de overheid.
Het bedrijf had al het papierwerk voor ons geregeld en we hadden er geen omkijken naar. Ideaal. Zo stond er deze week opeens ruim 750 Euro op de rekening. Prettig!

Hoe bevalt het?
We zijn er heel blij mee. Het is heel erg leuk om je eigen energie op te wekken. In het begin keek ik elke dag, maar nu nog maar eens in de twee weken. Tot nu toe hebben we al ruim 960 kWh teruggeleverd aan het net. Dit zou ongeveer 200 Euro waard zijn (volgens de optimistische schatting van de leverancier).


De schade is nog niet opgelost, de schilder heeft het zo druk dat hij er niet eens aan toe komt om ons in te plannen. Dus daar moet ik nog even achteraan.

De belastingteruggave over 2018 is trouwens ook al weer gestort. Heel fijn meevallertje. Bij jullie ook?

8 opmerkingen:

  1. wat gaan beide belastingteruggaves snel! bij ons beide nog niets. btw komt hier ook pas in juli volgens mij, terwijl we ze ook in februari hebben aangeschaft, de pannelen. wij hebben 13 pannelen voor 6000 bruto, komt bijna 1000 terug aan btw. we wachten wel af. aangifte ook nog niets gehoord helaas.. daar komt nog meer van terug.. heel fijn ;) kan ik duo mee aflossen voor dit jaar, dan zijn we er echt vanaf. is manlief t niet zo mee eens ivm geen rendement op t aflossen op duo :p maar ben er gewoon klaar mee ;) dan houden we daarna ook weer 100 euro per maand over en kan t uit mn hoofd en excel ;) heerlijk! dus kijk er naar uit dat alle grote bedragen gestort worden.. vakantiegeld is al binnen (altijd begin mei hier, ivm 4 wekelijks salaris van mn man) dus nr 1 is binnen.. in juli manlief 2x salaris (ook weer door het 4 wekelijks salaris.. in die maand vallen er 2 betaaldata in 1 maand) dus ook weer een meevaller.. dan nog de belastingdienst 2x.. en dan is t weer klaar met de meevallers ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. beschikking en uitbetaling pas 18-6 als ik t goed heb. van de btw

      Verwijderen
    2. Bij ons konden ze direct per het nieuwe kwartaal (april dus) de aanvraag indienen. Daarom was het er zo snel denk ik. 6 weken na het indienen.

      De belastingteruggave over 2018 vond ik zelf ook razendsnel. We hadden het ook wel al eind maart opgestuurd.

      Ik zie ook nog uit naar het vakantiegeld inderdaad. Altijd fijn als alle grote bijdrages weer binnen zijn toch ;)

      Verwijderen
    3. was hier ook gelijk ingediend. maar goed, geen idee hoe dat allemaal werkt ;) was ook via het bedrijf wat weer de zonnepannelen heeft geplaatst, of eigenlijk een bedrijf waarmee zij samenwerken. misschien gaat t geld eerst naar hen en dan naar ons, weet t ook niet ;) maakt me ook niet uit eigenlijk als het maar komt ;) en zoals ik t nu kan zien in t schema is dat over een maand, ook prima :)

      Verwijderen
    4. Belastingdienst stuurt het rechtstreeks naar jou, wel fijn om te weten wanneer het komt toch? Doen ze het goed, de zonnepanelen?

      Verwijderen
  2. Lekker bedrag! Fijn dat jullie lekker veel geld ontvangen deze periode! Hier kreeg ik de laatste dag van april al de mededeling dat ik m'n geld voor 15 juni moest storten naar de belastingdienst. Dus dat heb ik toen ook maar meteen gegaan. Ben het inmiddels alweer bijna vergeten haha.
    Deze maand ook weer begonnen met werken bij mijn oude werkgever, want ze zaten omhoog (eigenlijk mochten ze niemand aannemen vanwege reorganisaties, maar nu moesten ze wel). Dus heel blij! Eind deze maand ontvang ik dus weer mijn eerste salaris, even wat potjes aanvullen weer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat je eerste salaris weer onderweg is! Ik word altijd blij van salarissen en andere stortingen. Altijd een soort 'jippie-gevoel'.
      Heel veel succes weer met werken!

      Verwijderen
    2. Ja hetzelfde hier hoor, ik heb alweer zin in eind van de week (dan wordt het gestort), ik leef dan altijd weer extra naar die datum toe! Dus heel herkenbaar

      Verwijderen

Leuk dat je reageert!