maandag 30 april 2018

Koningsdag 2018: score

Deze Koningsdag ging ik vrij blanco in. Ik had niks echt nodig, dus ik wilde gewoon leuke dingen scoren die wel goed van pas zouden komen. Ik nam 20 Euro aan kleingeld mee, en beperkte mezelf daardoor al lekker. Vond ik slim van mezelf!

Bovendien komt binnenkort onze nieuwe keuken, dus er moet zooi UIT in plaats van IN.

Toch heb ik flink veel gekocht. Iets teveel eigenlijk, als je voorgaande in je achterhoofd houdt.

Ik heb geprobeerd alles op de foto te zetten, maar dat is niet gelukt. Er zaten ook al wat items in de was. En mijn 'swiffer robot' lag aan de oplader. Niet noodzakelijk, maar wel heel grappig. En voor dat geld wilde ik het wel proberen. Hij werkt!



Dus hierbij mijn score:
12 boeken: 4,50 Euro (10 kinderboeken, 2 voor volwassenen)
Puzzel: 1 Euro
Playmobil ridders, brandweer en politie: 2 Euro
Maillot (nieuw): 0,50 Euro
Ondergoedsetje (nieuw): 0,50 Euro
DVD verschrikkelijke ikke 2: 0,50 Euro
Skates kids: 2,50 Euro
Loopjasje met magneetjes mouwen te verwijderen: 1,00 Euro
Schoonmaakset (dweil, dweilstok, afwasborstel, stoffer/blik) 3,00 Euro (nieuwe dweilstok was nodig)
Robot swiffer incl microvezeldoekjes: 1,50 Euro
Zomerbroek dochter: 0,30 Euro
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Totaal 17,30 Euro.

Daarbij gaf ik elk van mijn kinderen 1 Euro, om mee op de rommelmarkt te gaan kopen. Ik hoopte dat ze zo zouden leren kiezen en handelen. Dat bleek nog wat lastig. Opa en oma gaven elk ook nog een Euro. Dus elk kind ging met een volwassene op stap.

Ruilen
Grappig hoeveel ze kunnen kopen voor 2 Euro, en hoeveel ervan ook best wel 'troep' is. (Mag ik dat zeggen? vast niet!) Natuurlijk vonden ze heel veel leuk, dus je moest best wel sturen. Grappig genoeg bleek de oudste zoon een prima onderhandelaar, en helemaal niet verlegen. Als iets te duur was, vroeg hij: Mag het wat goedkoper? Ik heb maar zoveel. En meestal kreeg hij het voor elkaar!
Genoeg nieuw plastic kwam er binnen in ons huis. Dus we spraken af dat zoveel items als ze gekocht hadden, ze thuis ook weg moesten gooien/geven. Zondagmiddag heeft elk kind z'n best gedaan om flink te verzamelen.

Zelf heb ik ook mijn steentje bijgedragen en nog meer dingen opgezocht die weg kunnen. Ik ben nog niet helemaal op mijn aantal maar doe mijn best. Zijn die nieuwe dingen nog wel zo leuk als je er iets anders voor weg moet doen? Keuzes maken is best lastig.
Er staat nu gelukkig alweer een halve shopper klaar die weggegeven kan worden.

Wat hebben jullie gekocht op de vrijmarkt en hoe duur was het? Ik ben heel benieuwd! Tevreden met je score?

2 opmerkingen:

  1. Wij hadden dit jaar een verjaardag op Koningsdag, dus hebben niet speciaal verder nog wat gedaan. Overigens moet ik ook wel zeggen dat hier echt direct in de buurt niet veel van dit soort markten zijn. Niets gekocht dus, en dat is ook wel fijn :D

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!