donderdag 30 juli 2015

Gat in je hand?

Het is nu vakantietijd, en opeens zijn er weer allemaal dingen 'nodig'. Een paar verjaardagen natuurlijk, een nieuw badpak voor mijn meisje, een paar nieuwe shirts voor mijn man, toilettas, toiletartikelen zijn opeens allemaal op, zonnebrand (dure), een nieuwe lamp bij de voordeur. Tja en dan kopen we toch ook maar dat verlichte bord voor je huisnummer. Want we hebben echt een nieuw huisnummer nodig. (Dat geloof je zeker niet?)

Al met al lijkt de budget-controle ver te zoeken. Gelukkig weet ik dat het kan, en dat we uiteindelijk goed uitkomen. We hebben genoeg kunnen sparen om eventuele gaten in de begroting op te vangen. Als we de administratie weer gaan bijwerken kunnen we zien hoe 'erg' het is geweest met de extra uitgaven. Liever zou ik het elke week bijhouden, maar daar komt het momenteel even niet van. Ik klus, geniet van het heerlijke weer de afgelopen tijd, geniet enorm van bbq-afspraken met vrienden door de weken heen. Zomer is echt fijn.
Anyway, ik ben blij dat ik de 'dure' periodes kan afwisselen met lekker zuinig. Zo moet het aan het eind van het jaar wel goedkomen. Het is vast eenmalig.

Heb jij dat ook wel eens? Dat je opeens grotere sommen geld uitgeeft aan spullen dan normaal?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!