dinsdag 16 december 2014

Op z'n gat

Ik heb ontdekt in mijn afgelopen jaren als mama dat er twee momenten zijn waarop je hele huishouden op z'n gat ligt.
En dan bedoel ik dat er nog net genoeg te eten is voor iedereen. Maar supergezond is het niet altijd meer. En de schone onderbroeken voor de kinderen zijn op, sokken ook. Waar is die broek die je graag aanwilt? Hmm de wasmand puilt uit. Wanneer is er voor het laatst gestofzuigd of is de badkamer schoongemaakt? Geen idee. Tijd voor jezelf.. wat is dat? Bloggen... haha, dacht het niet.
Naar school brengen of halen mond uit in huilpartijen, slaapjes duren veel te kort. Er is veel gevlieg in elkaars haar en iedereen lijkt uit z'n hum.
Algehele chaos.
Je raadt het vast al. Dit zijn de momenten:

1. Als mama ziek is
2. Als er een of meer kinderen ziek zijn

Een tijdje geleden had ik twee kinderen tegelijk ziek. Toen dacht ik weer, oja, dit is zo'n moment. Gelukkig bestaat er makkelijk eten, gelukkig waren er nog te kleine of te grote kledingstukken schoon, gelukkig is het maar tijdelijk.
Dus deze week weer even buffelen om bij te werken, en misschien zit er nog een blogje of twee in het verschiet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!