donderdag 15 juni 2017

De laatste weken

Voor de scholen in onze regio loopt alles op z'n eind. Het is over 3,5 week al zomervakantie.

Er zijn dus Cito's, bedank-middagjes, verzoekjes om de klas schoon te maken (oh ja...), 10-minuten gesprekken, thema-afsluitingen, jaarafsluitingen etc.
Dit is uiteraard naast de normale dingen zoals werk, logopedie, mamaconnect etc.

Ondertussen heeft deze mama nog meer te doen. Deze week geef ik les drie van een cursus over financiële vrijheid (zes avonden). Met filmpjes, huiswerkopdrachten en meer voor de cursisten, Deze cursus is in een nieuw jasje gegoten dus kost me een stuk meer voorbereidingstijd dan anders. Heel leuk om te doen, maar feit is dat je die tijd dus ook moet maken. Ten koste van andere dingen (zoals slaap...). Ook dingen die je passie zijn, kosten dus tijd en energie. Soms vergeet ik dat wel eens...

Dus ik ben wel toe aan wat rust. Al ben ik bang dat de zomervakantie die rust niet gaat opleveren, met drie gezellige en actieve kinderen in huis 24/7. Ik ga nog op zoek naar leuke dingen voor de weken dat de kinderen en ik thuis zijn.

Als je (voordelige) tips hebt, deel ze maar. Ik houd me aanbevolen! 

3 opmerkingen:

  1. herkenbaar! ik kijk uit naar de laatste 3 weken zomervakantie.. dan zijn mn man en ik ook vrij... de eerste 3 weken werken we beide, wat betekent dat mn man overdag weg is en ik geen ritme meer heb in mn dagen, maar wel 2 kids extra thuis, de mijne ;) naast mn werk als gastouder.. en aangezien mn eigen kids steeds ouder worden (bijna 5 en 7) liggen de wensen nogal uit elkaar ondertussen.. dus wordt even afzien ;) maar komt vast goed, daarna 3 weken genieten van onze eigen kids! voor die tijd genoeg leuke dingen verzinnen rondom huis of in de buurt ;) dan gaat ook dat zeker goed komen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klinkt goed, het einde van de vakantie in elk geval!
      Voor die tijd inderdaad een beetje schipperen lijkt me. Succes!

      Verwijderen
    2. als iemand nog leuke ideen heeft ;) meisje van 7, jongen van dan 5 en opvangkids tussen de 1 en 5:p vermaken ons thuis ook wel hoor, maar dochter wil dingen doen die bij haar leeftijd passen, maar ja dat doen we de laatste 3 weken ;) komt goed :D

      Verwijderen

Leuk dat je reageert!