donderdag 13 december 2012

Creatief besparen

Leuk! Ik heb van ‘de sint’ weer een nieuw boekje gekregen over financiën. Met onder andere 150 besparingstips, mooie verhalen uit de praktijk en filosofisch gedachtegoed omtrent besparen. Leuk dus!

Ik ben braaf bij het begin begonnen, maar na een half uurtje lezen kon ik me toch niet meer bedwingen en gluurde vast even tussen de besparingstips. Grappig om dingen tegen te komen die ik zelf ook doe (zoals oude enveloppen als boodschappenlijstjes gebruiken) maar ook nieuwe tips. (bewaar kaarsen in de diepvries, dan branden ze langer) Dat wist ik echt niet!
Ik vond ook een hele rare over zilvervliesrijst koken. De normale kooktijd is 15 min volgens mij. De tip: kook ‘s morgens de rijst een paar minuten, zet daarna de pan in bed met dekens eroverheen. ’s Avonds is de rijst gaar.
Juist ja, die tip ga ik dus echt niet doen. Maareh...goed bedacht!

1 opmerking:

  1. Hoi hoi, altijd leuk je blog posts te lezen. Dat van de rijst doe ik al jaren maar niet met zilvervliesrijst en niet zo lang als hier staat. In mijn allereerste studentenkookboekje stond de 'hooikist methode' aanbevolen. Super handig als je hele kring kwam eten maar je hebt alleen een tweepits electrisch fornuisje. Als eerste de rijst in pan warm water, zodra het kookt in een handdoek onder je dekbed stoppen. Dan de rest koken en als je gasten komen is je rijst precies goed en nog heeeel warm, ideaal. Misschien toch proberen dus:-) Gr, Anneloes

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!