woensdag 10 februari 2021

Sneeuw - werk - liefde

Heerlijk he, die sneeuw. Ik geniet er echt van. De witte wereld, de leuke speelmogelijkheden voor de kinderen en al twee dagen een zonnetje erbij. Prettig!
Inmiddels loop ik ruim 13.000 stappen per dag (soms wel 17.000) doordat ik de kinderen lopend naar school moet brengen. Ik vind het niet vervelend, een wandelingetje in de sneeuw is wel fijn. 



Werk
Inmiddels heb ik van mijn leidinggevende gehoord dat ik per 1 maart weer terug (moet) gaan naar contractueel 1 dagdeel per week werken. Per maart begint mijn nieuwe collega. Ook heb ik gehoord dat ik niet op de dag van mijn voorkeur kan gaan werken, maar op de minst handige dag van de week voor mij. Kortom, ik ben niet helemaal tevreden. Bovendien wil ik graag meer uren werken omdat op dit moment voor ons gezin meer inkomen toch wel heel handig is. Met alle verbouwingen in aantocht, en alle extra kosten die erbij komen kijken. Dus ik zoek iets voor erbij of een andere baan. Het voelt een beetje raar om te solliciteren terwijl je wel werk hebt. Een beetje als ‘verraad’ naar je werkgever toe.

Sinds ik vermoedde dat ik weer terug zou moeten naar minder uren, ik solliciteerde af en toe. In december had ik een succesvol sollicitatiegesprek maar werd ik helaas 2e. Vorige week solliciteerde ik op twee functies, waarvan mijn favoriete functie me al heel snel een uitnodiging voor een gesprek stuurde. Jippie! Volgende week staat het gepland dus ik ben benieuwd.
Ik vind sollicitatiegesprekken altijd mega spannend. Erna heb ik meestal het gevoel dat ik dingen niet op een handige manier heb gezegd, of dat ik dingen heb vergeten te noemen. Gek he, hoe dat werkt. Heb jij dat ook?


Vier de liefde
In de tussentijd heb ik ook nagedacht wat ik mijn lief ga geven komende Valentijn: een etentje voor twee (uiteraard thuis, bezorgd door een restaurant). Ik ben van plan om een cadeaubon voor het etentje te geven komend weekend, en dan een week erna dit af te spreken. Zo hebben we de voorpret en de feitelijke avond zelf. In tijden waarin er iets minder te genieten valt, lijkt me dat wel handig.  

Momenteel ben ik dit boek aan het lezen: "Steeds leuker". Het is echt een inspirerend boek. Over hoe je jouw leven steeds leuker kunt maken. Simpele tips (op het oog), maar een boek als dit kan je echt helpen om anders over je 'problemen' te gaan denken. Plus hoe je het in deelstappen kunt oplossen. Echt wel tof om te lezen. 

Wat zijn jouw plannen voor dit weekend?


3 opmerkingen:

  1. Jeetje wat een stappen zet jij zeg, bij mij is het juist het tegenovergestelde helaas. Jammer van je werk, ik hoop dat je snel iets leuks vind met de juiste uren. Je hebt me nieuwsgierig gemaakt naar dat boek, toevallig dit weekend wat oude YouTube filmpjes zitten kijken van Jelle.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grappig dat jij ook met Jelle bezig bent. Ik vind het echt leuk om te lezen en nuttig ook nog. Hij heeft nog een boek zag ik, ietsin de trant van 'minder drama' haha. Ook altijd toepasselijk.

      Verwijderen
  2. Ik ben zo blij met het investeren met TD Ameritrade .. Hij heeft echt geholpen nadat ik mijn baan kwijt was. Ik begon met investeren voor slechts $ 200 en nu verdien ik wekelijks meer dan $ 2.500. Zo blij dat je contact met hem kunt opnemen via zijn e-mail: tdameritrade077@gmail.com
    Via whatsapp: (+12166263236)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!