woensdag 20 januari 2021

Close call - update verbouwing - hypotheek

In december besloot ik te solliciteren op een extra baan bij een zorginstelling. Ik maakte per brief al een goede indruk, want ik was te laat met inleveren (had de vacature niet op tijd gezien) en mocht meteen de volgende werkdag komen. 
Helaas werd ik tweede. Ook waren er niet meer plekken voor die functie in de organisatie. Jammer dus, maar stiekem ook wel heel leuk. Want tweede is echt heel netjes natuurlijk. 

In de tussentijd vermaak ik me prima natuurlijk. Ik werkte tijdelijk 3 dagen en ga de komende weken weer terug naar 2 dagen. Vanaf maart komt er een nieuwe collega, wat ervoor zorgt dat ik nog maar voor 1 dag werk heb (vandaar dat ik er ook wel wat bij wilde). Soms denk ik nog na over een eigen bedrijfje in teksten/web contentbeheer oid. Maar ik durf die stap niet goed te nemen.
Anyway, ik verveel me niet. De kinderen hebben nog steeds thuisschool, dus ik verveel me geen seconde. Gelukkig hebben we een pup om met regelmaat uit te laten, anders zou ik snel binnen blijven hangen. Ben ook geen fan van nat en koud (wel van sneeuw trouwens, maar dat is anders). 


Nieuw dak nodig (+ zonnepanelen?)

Verbouwing
De verbouwing/aanbouw die in februari zou beginnen, gaat helaas pas in april van start. Het heeft ook voordelen, want mooier weer om een heel nieuw stuk aan ons huis te bouwen. Ook hebben we nog wat meer voorbereidingstijd om de schuur en garage leeg te halen, en een klein schuurtje te verplaatsen. In het nattige weer ga je toch wat minder snel stevig aan de slag in de tuin merk ik. 

Hypotheek
Omdat ook ons dak vernieuwd moet worden (wat niet op de planning stond) hebben we toch een extra hypotheek afgesloten. Bijna is het rond. De rente is trouwens heerlijk laag, 1,42% voor 10 jaar vast. Uiteraard doet dit een beetje pijn, want we wilden vanaf na de verbouwing juist weer harder gaan aflossen. Een groot doel van hypotheekvrij(er) leven, in een huis met voldoende ruimte en voldoende tuin.  Maar het is niet anders. Nadeel van een oud huis kopen. We accepteren het maar en gaan door. Erin blijven hangen helpt ook niets. 

Zijn er bij jou nog nieuwtjes? 

1 opmerking:

  1. Leuk om te lezen, jammer van de baan. Misschien rustig aan opstarten met je plannen voor een eigen bedrijfje in teksten/web contentbeheer. En daarnaast paar dagen blijven werken. Ik begrijp wle dat de stap lastig is.

    En wat betreft jullie verbouwingsplannen, ik benijd jullie. Bij het lezen van de teksten daar over dwaal ik helemaal weg. Heerlijk, jullie hebben echt een goede keuze gemaakt. Nu ff doorbijten maar over 10 jaar geniet je er alleen maar van.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!