dinsdag 1 december 2020

Hoe het gaat?

De nieuwe blogposts vliegen door mijn hoofd, maar komen niet uit mijn handen. Er staan allemaal halve posts te wachten tot ik ze afmaak. Waarom eigenlijk? 

Ja, het is wel aanpoten geweest de afgelopen weken. Ik had weinig energie, ging veel extra werken en de stress daarvan gaf me regelmatig flinke hoofdpijn. Niet echt hoe het hoort. Daarnaast waren er veel onverwachte dingetjes, kind wat thuisschool moest doen omdat de juf ziek was, bezoekje aan de GGD, etc.  

Hulpje van de sint
Op school doen de kinderen lootje trekken met surprise en gedicht. Hoewel ik echt niet iets voor hen ga maken, is hulp toch altijd wel nodig. Mee cadeautjes kopen, nadenken over surprise en uitleggen hoe een rijmwoordenboek werkt ;) Zelf vieren we ook sinterklaas met lootjes, dus cadeautjes kopen en surprises uitdenken horen erbij.

Jack
De hond begint nu groter te worden en is meer wakker. Hij is 5 maanden. Hij vraagt dan ook meer aandacht thuis en heeft behoefte aan langere wandelingen. In een lekker herfstzonnetje vind ik dat helemaal niet erg. Maar in de ijzige kou wel. 

Baan
Ik ben zachtjesaan op zoek naar een andere baan. Hoewel ik een heel leuke werkplek heb, is het ook een stressvolle plek. Teveel taken in te weinig uren en ondertussen veel 'spoed'. Mijn leidinggevende heeft ook aangegeven dat ze niet weten of ik kan blijven omdat ze als organisatie een andere kant op willen. Dit maakt dat ik toch maar weer rond ga kijken. Ik heb een maand opzegtermijn, dus ben best flexibel. Vandaag heb ik voor het eerst sinds een half jaar weer een sollicitatiebrief gestuurd, toch weer spannend. Zeker omdat het nu ook een functie is die ik graag zou willen hebben.  


Leesvoer
Ik heb in september een paar boeken van Lucinda Riley gelezen. Inderdaad, de zeven zussen-serie. Hoewel het een beetje 'to much' is als je er veel achter elkaar leest, zijn ze wel erg leuk. Die geschiedenis die erin verweven zit. Erg leerzaam ook.
Nu ben ik aan het wachten tot mijn buurvrouw deel 2 weer terug heeft zodat ik die kan lezen. Ik heb 1, 3 en 4 al wel gelezen. Ook heb ik een paar andere boeken van deze schrijfster op mijn lijstje voor de sint gezet. Wie weet krijg ik zo nog wat leesvoer.
Ik denk erover om toch maar een abonnement op de bibliotheek moet nemen, ik heb nu al weken geen boeken kunnen lezen en dat bevalt me helemaal niet. Heb jij een abonnement op de bieb?

Alles bij elkaar houdt het me lekker bezig. Hoe is het bij jou? 


4 opmerkingen:

  1. Drukke tijden zo met die Sint, ondanks de Corona. Jammer van je baan, ik hoop nog steeds dat je mag blijven en er de rust vind. Zou echt jammer zijn. Hier alles zijn gangetje, ik wens jou succes en lekker de rust vinden tijdens de lange wandelingen met de hond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt alsof er even veel op je bordje ligt.

    Ik heb zelf al jaren een abonnement op de bieb, ik vind het heerlijk. Als het nodig is reserveer ik ook wel eens boeken uit een andere bibliotheek, voor 80 cent vervoeren ze hem dan naar onze eigen bieb. Geen geld vergeleken met alles kopen!

    Daarnaast heeft de bieb ook de nodige luisterboeken en e-books die je als je lid ebnt kunt lenen, daar maak ik ook veel gebruik van. Dus ik haal het abonnement er zeker uit

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk om te horen! Heb je een speciale e-reader voor de e-books of lees je op de laptop/tablet?
      Ons abonnement kost 50 Euro per jaar of 11 Euro per jaar en dan 1 Euro per boek. Ik moet even uitrekenen wat voor mij gaat werken. Ben bang dat ik de neiging krijg om te besparen bij de laatste vorm ;)

      Verwijderen

Leuk dat je reageert!