donderdag 10 mei 2018

Nieuwe keuken, de laatste voorbereidingen

Komend weekend gaat de keuken eruit. Een kleine twee weken later zit hopelijk alles er weer in, maar dan de nieuwe en verbeterde variant! Uiteraard zie ik uit naar het moment dat ik alles weer kan gaan inruimen en gebruiken.

Vandaag, met hemelvaart zijn we allemaal vrij dus een goede gelegenheid om flink wat stappen te maken in de laatste voorbereidingen.

We gaan alles uit de keuken verwijderen wat we niet meer nodig hebben de komende dagen, dus de verhuisdozen staan al klaar. Daarnaast hoop ik ook nog wat weg te kunnen gooien/geven, maar dat is even afwachten wat er allemaal tevoorschijn komt.
Wat nog wel nodig is, verplaatsen we even naar de buffetkast in de woonkamer die voor deze gelegenheid bijna leeg is gemaakt.

Op andere plekken in huis ben ik ook aan het opruimen geweest, om ruimte te maken voor andere dingen. Inmiddels heb ik al 3 big shoppers vol aan spullen weggegeven, er staat een enorme tas kleding klaar om naar school te gaan (krijgen ze geld voor) en ik ben veel strenger geworden in mijn selectieproces van wat er bewaard mag worden. We zijn er nog lang niet, maar het levert wel ruimte op in mijn trapkast.

Dooreten!
Ondertussen is de diepvries ook al aardig leeggegeten, op wat ijsjes na (maar daar maak ik me geen zorgen over). De koelkast is nog maar minimaal in gebruik en ook de voorraad is geslonken. Hoe minder spullen ik ergens anders hoef op te bergen, hoe beter. Afgelopen twee weken heb ik bewust zoveel mogelijk producten gebruikt die ik al in huis had.

Voor de weken zonder keuken staat er een kleine campingkoelkast op stroom klaar, een magnetron en ik heb toch maar een een-pits kookplaatje gekocht. Ik durfde het niet aan zonder. Bbq is niet mijn ding, omdat ik geen vlees eet. Elke dag frituur of juist salade lijkt me ook niks met een gezin, dus ik ga toch een beetje half koken. Met het kookplaatje en de magnetron samen.


Iemand komt dit weekend voor 100 Euro het losstaande keukenblok met inbouwapparatuur ophalen, en iemand komt ook de gratis vaatwasser ophalen. Zo blijft er nog maar weinig over wat echt naar het afvalstation moet. Dat vind ik ook fijn voelen, minder afval!

Wat ga jij vandaag doen?

5 opmerkingen:

  1. Succes met kamperen in eigen keuken:)
    Dit is misschien wel een goed recept voor je: paste-met-alles-in-1-pan en vegetarisch: http://madamezsazsa.blogspot.nl/2013/06/de-beledig-eens-een-italiaan-pasta.html

    Ik maak het zelf regelmatig, ik voeg vaak extra groenten toe en bv creme fraiche.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Succes met de nieuwe keuken. Wij zijn de kamer van dochter aan het opknappen. Ze is 13 dus tijd voor een tienerkamer. Het behang hebben we er vanmorgen afgehaald. Vanmiddag verder schilderen. Morgen behangen. Zaterdag en zondag nogmaals schilderen en daarna inrichten.
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben echt heel benieuwd hoe het gaat worden, leuk hoor! Wij doen lekker niks de komende, wat klussen in huis en het huishouden. Misschien nog een dagje weg met de jongen en natuurlijk moederdag! Heel veel succes met de keuken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ging 'dauwtrappen' met mijn jongste dochter. Dat is een traditie hier op Hemelvaartsdag : )

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Op vakantie hebben wij ook twee weken op een 1-pits fornuisje gekookt. Ging hardstikke prima en ik werd er ook nog eens heel creatief van.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!