dinsdag 2 januari 2018

Terugblik extra verdiensten 2017

Voor 2017 was mijn doel om minstens 300 Euro bij elkaar te verdienen. (zie hier de uitleg)

In juli behaalde ik dit doel al, tot mijn grote verrassing! Voor mij nog geen reden om achterover te gaan leunen, want ik doe het met een goede reden. Namelijk: zo snel mogelijk van onze aflossingsvrije hypotheek afkomen. Alle extra inkomsten stort ik op een aparte spaarrekening, en zodra we 1000 Euro hebben klaarstaan op die rekening lossen we het af. 

Alles wat ik heb verdiend via panelwizard, rente op de spaarrekening, verkopen via marktplaats of een lokale verkoopgroep, euroclix etc. tel ik mee voor deze extra verdiensten.
De eindstand voor 2017 is geworden: 435,13 Euro.
Grappig genoeg is dit bijna net zoveel als in 2016, toen ik 439 Euro verdiende. 

Planning 2017
Ik had verwacht dat ik minder zou kunnen verdienen dit jaar, omdat ik minder grote items kon verzinnen om te verkopen via Marktplaats. Toch deed MP het redelijk, en ik verdiende ook nog extra geld door op de vrijmarkt te gaan staan. Dit was wel echt een bonus, omdat je dan kleine dingetjes verkoopt die je normaal niet verkoopt via MP omdat mensen geen verzendkosten voor een dvd'tje willen betalen bijvoorbeeld. 

Mijn plan was ook om 25 Euro te laten uitbetalen via Euroclix en ik hoopte op minstens 28 Euro via Panelwizard. Die betaling van Euroclix heb ik niet laten doen, omdat het zo lekker ging in 2017. Dus ik besloot mijn geduld te testen en door te sparen voor een gunstiger wisselkoers. Namelijk 10.000 clix = 150 Euro. Dus dat wordt pas ergens in 2018 uitbetaald.
Via Panelwizard had ik ook meer inkomsten dan verwacht, namelijk 19 Euro in juni en 20 Euro in december. Ruim 10 Euro meer dan 2016.

Uit de spaarpot is 131 Euro al gebruikt voor aflossingen dit jaar. Een erg kleine bijdrage ten opzichte van de 7000 Euro die we totaal hebben afgelost. De rest van het geld hebben we bij elkaar gespaard met ons spaargeld, achterstallige declaraties, zuinig leven etc. Op dit moment staat er nog 304 Euro te wachten om overgemaakt te worden naar de hypotheekverstrekker. Omdat wij graag per 1000 Euro aflossen voor het overzicht en gemak, moet daar dus nog wel even bij gespaard worden. Dat hoop ik te doen door volgend jaar ook weer een leuke pot extra verdiensten bij elkaar te smokkelen. Over mijn doel voor 2018 vertel ik binnenkort meer.

Heb jij alle extra inkomsten in een aparte spaarpot zitten, of houd je een overzicht bij in bijv. Excel?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!