maandag 22 januari 2018

Telefoon perikelen

Afgelopen week begaf mijn telefoon het. Nu is hij pas 1,5 jaar oud, dus ik had er flink de balen in. Ik kocht deze Apple 5S nieuw, via een goede website voor 280 Euro. Met het idee om er minimaal 2-3 jaar mee te doen. Terwijl ik ondertussen genoot van mijn 9 Euro per maand-sim only abonnementje. Halverwege opgeven vond ik geen optie.

De website bleek helaas inmiddels failliet, en op Apple telefoons gaf de nieuwe aanbieder geen langere garantie dan 1 jaar. Apple zelf ook niet. Helaas, pindakaas.


Ik viste mijn oude IPhone 4S uit de kast, en zocht naar een simkaart vergroter. Toen was ik weer 'bereikbaar' via whatsapp in elk geval. De overige functies deden het niet zo best meer, en 3x per dag opladen was geen overbodige luxe. Een belletje plegen en de batterij stond op 1%. Oja, ik wist nu weer waarom ik deze telefoon 1,5 jaar geleden niet geschikt meer vond.

Dus ik ben een paar dagen 'zo goed als' offline geweest. Heerlijk rustig, dat wel. Kleine frustraties, dat ook. Gek hoe afhankelijk je van zo'n machientje bent geworden in de loop der jaren. Telefoonnummers kwijt, google maps nodig om je ergens te brengen of 9292 even snel bezoeken is ook handig blijkbaar. Behelpen was het wel. Dus als je me wat afwezig vond de laatste week. Klopt!

Tijd voor een andere telefoon. Jammer van het geld uiteraard, maar daarvoor heb je natuurlijk zo'n buffer. Voor onverwachte pech. Ik kocht dus na een paar dagen een refurbished Apple telefoon met twee jaar garantie op alles. (Refurbished is een tweedehands telefoon, die technisch weer 100% gemaakt is. Hoogstens wat uiterlijke krasjes) Nu maar hopen dat de website niet failliet gaat. Dan moet het zelfs mij lukken.

Ik verkoop trouwens mijn 5S aan zo'n zelfde website. Dan kunnen zij hem weer oplappen en doorverkopen voor de hoofdprijs. Want van binnen is er blijkbaar het een en ander mis, maar van buiten is het nog een plaatje!

Lang leve de recycling!

Hoe lang doe jij gemiddeld met je telefoon?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!