maandag 25 september 2017

Waterkoker-perikelen. Geen grapje!

Onze waterkoker was weer eens stuk. Maar he, de vorige keer had m'n vader eraan gefriemeld en deed hij het weer. Dus dat probeerde ik, zonder succes.

Toen de waterkoker de vorige keer kapot was had ik er een van een vriendin gekregen, dus die had ik bewaard toen mijn eigen waterkoker het toch weer ging doen (na mijn vaders hulp). Altijd handig, een reserve! Dus die viste ik uit de kast en ik zette een kopje thee. Om vervolgens te merken dat de stoppen eruit waren gevlogen.

Helemaal op laten drogen, alles nog eens gecheckt en de volgende dag opnieuw gebruikt. Helaas, weer de stoppen eruit. Deze reserve waterkoker is het dus ook niet helemaal...

Na een aantal dagen gedoe zo zonder waterkoker, besloot ik een mooie retro look waterkoker online te bestellen. Netjes geleverd de volgende dag. Een keertje uitgeprobeerd, maar wat bleek? Hij werd loeiheet, zowel mijn man als ik brandden onze vingers. Natuurlijk worden alle waterkokers wel warm aan de buitenkant, maar dit was echt gevaarlijk. Zo'n ding wil ik niet in huis vanwege de kinderen.

Dus ik ermee naar de winkel, zaterdag vlak voor sluitingstijd. Moest een beetje moeite doen om het om te ruilen, want ik had 'm gebruikt. Mag blijkbaar niet. Omgeruild, beetje bijbetaald voor eentje van plastic en blij thuis. Uit de doos bleek het snoer te kort. Serieus? Onze stopcontacten zitten verstopt onder de bovenkastjes, en dus was het snoer niet lang genoeg om de waterkoker op het aanrecht te kunnen staan. Erg onhandig. Dus ik doe het nog een paar dagen met de magnetron of een pannetje op het vuur...

Heb jij ook wel eens van die baalmomentjes? Denk je dat het geregeld is en dan ...

4 opmerkingen:

  1. Wat een gezeur met apparaten. Ik koop liever een goed apparaat desnoods tweedehands. Maar dit? Krijg er plaatsvervangend kromme renen van. Tijdverspilling en gedoe. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Tijdverspilling inderdaad. Baal daar ook het meest van. Het is niet eens alsof ik een goedkope heb gekozen.. Extra cru daarom.

      Verwijderen

Leuk dat je reageert!