zaterdag 1 juli 2017

Gebruikmakend van Tiny housing

Pas zag ik een artikel voorbij komen waarin stond dat de Gemeente Rotterdam, nu op een terrein in de buurt van het vliegveld 'aso-woningen' heeft laten plaatsen. Dit zijn eigenlijk Tiny Houses, als je kijkt naar de indeling en afmetingen: 36m2 per stuk.

Het zijn er totaal 11, en ze noemen het ook wel containerwoningen. Het worden 'aso-woningen' genoemd omdat er mensen onder begeleiding in komen te wonen, die het te bont maken in sociale huurwoningen.

Ik vind het een goed initiatief. Sowieso dat die mensen aangepakt worden en de juiste begeleiding gaan krijgen om weer op de rit te komen. Maar nog beter vind ik het idee om een stuk grond te benutten door er kleine woningen op te maken.

Gezellig toch?

Ik zou het tof vinden als meer grote steden hun overtollige grond zouden benutten voor een soort 'park' met kleine, goedkope woningen. Juist voor juppen of starters, maar ook voor mensen die misschien enkele jaren in de stad willen wonen en dan weer weggaan, of mensen die graag energie neutrale woningen hebben en niet zoveel ruimte nodig hebben. Ik denk aan een grote lap grond, met een gezamenlijke moestuin, loungeplek, grasveld, een grote schuur voor de 'buitenboel' en verder ieder zijn eigen Tiny House. Lijkt mij een mooie plek om te wonen in elk geval!




2 opmerkingen:

  1. Tja, het witte dorp in Overschie. Jammer voor dit witte dorp dat toch al niet geweldig goed bekend staat, dat ze daar gebouwd zijn.

    Aan de andere kant is het een leuk vrijstaand vakantiehuis. Ik hoop voldoende geïsoleerd. Herrie van Zestienhoven. Van Schiphol moet Zestienhoven meer uitbreiden.
    Vooralsnog wordt het tegengehouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat het zo genoemd wordt, maar wel een leuk idee! Vind ik dan :)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!