maandag 19 juni 2017

Review Xiaomi mi band 2 (stappenteller en hartslagmeter)

Kort geleden schreef ik over mijn tweede Fitbit die binnen de periode van een jaar was stukgegaan.

Ik baalde, stuurde 'm retour en kreeg het geld terug. Vervolgens keek ik weer eens rond. Een andere Fitbit zou weer veel duurder worden, en bovendien had ik dan weer het risico dat het binnen een jaar zou stuk gaan. Dus toen koos ik voor de veel goedkopere band, de Xiaomi mi band 2.

Deze kost in Nederland rond de 39 Euro. Hij heeft een hartslagmeter, een stappenteller, een slaapmeter en het is tevens een horloge.

Pluspunten
- de batterij gaat 21 dagen mee
- het bandje zit lekker
- hij is licht
- het model is vrij compact
- opladen gaat via een usb snoertje
- synchroniseren met je telefoon

Minpunten
- om op te laden moet je het ding uit het bandje halen
- hij mist 20% van mijn stappen (niet gevoelig genoeg?)
- de hartslagmeter meet binnen een minuut heel verschillende uitslagen
- alleen te synchroniseren met je telefoon (niet via windows pc bijv)

Afbeelding kun je op deze website vinden.

Toch voor mij genoeg reden om hem terug te sturen, binnen de 14 dagen termijn. Ik werd er gewoon niet blij van. Het was het gewoon net-niet. Jammer van m'n geld om te houden.

Dus ik stop nu met de stappentellers, en schaf een normaal horloge aan. Want dat mis ik het meest, een horloge om mijn arm. Na twee jaar stappentellers kan ik inmiddels vrij goed inschatten hoe gezond ik bezig ben, hoop ik.

Hoe zijn jouw ervaringen met een Xiaomi 2?


4 opmerkingen:

  1. Ik heb hier de eerste versie van gehad. Zou hem laatst weer gaan gebruiken en toen bleek ik binnen no-time uitslag te krijgen van dat apparaatje. Was ook meteen weer genezen. De stappenteller op mijn telefoon is dan wel prima, ook al neem ik die niet altijd mee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Uitslag ervan? Oh dat klinkt niet best. Heb ik niks van gemerkt in elk geval, terwijl ik zeker niet tegen alle metalen op m'n huid kan.. Ik gebruik de stappenteller op mijn telefoon niet. Hij zit bijna nooit in m'n broekzak.. Fijn dat het voor jou wel werkt. Met hardlopen sowieso natuurlijk!

      Verwijderen
  2. Ik moest hier vanmorgen tijdens mijn wandeling met de hond nog aan denken: zou dat horloge bevallen? Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik er eentje zal kopen. Het past niet erg bij mijn no-spend-challenge, dus ik moet sowieso wachten tot augustus van mezelf. :-)

    Goed om te weten dat jij niet enthousiast bent in ieder geval. Dat helpt wel bij het wachten tot augustus.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoopte al dat je het zou lezen inderdaad. Het past zeker niet bij de no-spend-challenge dus wachten is sowieso goed.
      Er zijn ook andere soorten, goedkopere stappentellers voor om je pols. Maar die hadden dan weer geen tijd bijvoorbeeld, dus dat vond ik niet handig. Rondkijken loont wel.
      Maar ik vond deze toch jammer van het geld. 40 Euro en niet blij mee zijn, dat is niks.

      Verwijderen

Leuk dat je reageert!