dinsdag 27 juni 2017

Halverwege het jaar, de doelen

Hoe staat het met mijn doelen, zo halverwege het jaar? Oké, nog niet helemaal op de helft maar wel bijna!

Doel 1: 7000 Euro aflossen.
Gelukt!
In juni van 2017 maakten we de laatste aflossing over, om dit doel te halen. We hebben het boven verwachting snel gehad. Dankzij een mooie declaratie van mijn man z'n werk, dankzij onze eigen spaarzaamheid, dankzij een meevaller met de belastingdienst en natuurlijk door mijn extra verdiensten ;).

Doel 2: Buffer aanvullen met 2500 Euro.
Gelukt!
Al begin dit jaar lukte het om de buffer aan te vullen.

Doel 3: Extra verdiensten minimaal 300 Euro
Dit is nog niet gelukt. We zitten nu halverwege het jaar, maar ik ben al goed onderweg. De huidige stand van zaken is nu 220,55 Euro
Januari: 43,25 Euro
Februari: 25,50 Euro
Maart: 20 Euro
April: 62,70 Euro
Mei: 32 Euro
Juni: 37,10 Euro
Verkopen op de vrijmarkt, via MP en bijverdiensten door vragenlijsten.

In de eerste zes maanden verdiende ik dus 220,55 Euro extra. Wowie, valt echt niet tegen!
Dus in de komende zes maanden moet ik nog maar 79,45 Euro verdienen om mijn doel te halen. Dat is ongeveer 13 Euro per maand. Ik verwacht wel dat gaat lukken. Al merk ik wel dat mijn marktplaatsverkopen afnemen. Gewoonweg omdat ik minder spullen heb om te verkopen. Zo af en toe lukt het me om wat op te scharrelen.

Ik heb ook al ruim 3000 Euroclix staan, die ik zou kunnen inleveren (ter waarde van 37,50 Euro). Natuurlijk komt er in december ook weer een uitbetaling van Panelwizard, daarmee zit ik nu al op 9 Euro.

Hoe zit jij erbij, zo halverwege het jaar? Op koers voor je doelen, of juist nog even op volle kracht vooruit om ze te behalen?

14 opmerkingen:

  1. Goed bezig! Heerlijk om het merendeel van je doelen al gehaald te hebben! Wij zijn ook lekker bezig, al zitten er nog wel wat afhankelijkheden met klussen op zolder die laten doen. Goed idee om daar van de week weer eens over te schrijven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klussen op zolder? Dat klinkt als nieuwe informatie. Moet je toch maar weer eens gaan bloggen ;)

      Verwijderen
    2. Dan heb je toch echt iets gemist ;-) Zie mijn blog van vandaag.

      Verwijderen
  2. Goed bezig, wij komen begin volgende maand met een update, maar het gaat vrij goed...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk idee om dat even door te nemen. Misschien doe ik dat ook wel, wij hadden ook mooie doelen. Alhoewel.. we zijn nog niet zo ver :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat maakt toch niet uit! De reminder helpt soms even voor de eindsprint!

      Verwijderen
  4. Goed bezig!! Die 13 euro per maand moet lukken met de dingen die je nog noemt, dan heb je al bijna de helft binnen :)... En anders nog zelf iets maken of bakken :). Ga jij vast redden, succes!!

    Ehm, ik heb eigenlijk geen concrete spaardoelen. Nou, toch wel: Die 50 euro per week lukt tot nu toe wel en ook m'n etentje komt in zicht. Maar ik heb geen vast bedrag wat ik wil sparen of aflossen op de hypotheek ofzo. Nu is het spaarbedrag weer aangevuld met het vakantiegeld en de belastingteruggave (hebben we op jaarlijks staan, dus tikt flink aan) maar de schuurverbouwing kost aardig wat alleen dat betalen we gewoon zelf, we hoeven niks te lenen ofzo (anders zouden we geen verbouwing hebben gedaan hoor).

    Nieuwsgierige vraag; ga je nu je doelen nog bijstellen voor eind van het jaar of aanvullen? Tenminste; je hebt nu toch halverwege het jaar je doelen voor de rest van het jaar al bereikt? Of begrijp ik je dan verkeerd?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat ik het ook wel ga redden ja. Ik lijk m'n doelen altijd wat te laag in te stellen.. Haha.

      Goede vraag. Ik denk dat ik de doelen wel ga aanpassen, maar moet nog even kijken welke dingen ik dan kies (in overleg met m'n man ook natuurlijk). Wel wat ideeën maar nog niet concreet. Daarover komt nog een blog!

      Verwijderen
    2. Jij bent ook goed bezig trouwens!

      Verwijderen
  5. Goed bezig! De meeste gewone doelen heb ik al gehaald, maar 50% bij mijn nettowaarde is wel een pittige. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik daar dit jaar nog te weinig specifiek op aangestuurd heb. Tijd voor verandering dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. had geen specifieke doelen omdat ons inkomen vooraf niet bekend is ;) heb wel wat doelen, maar of ze haalbaar zijn.. is meer voor t idee ;) nog geen 1 doel behaald dus :p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. stiekem is t grootste doel zorgen dat t spaargeld stijgt, ondanks de klussen die we doen rondom huis en de vele kosten en extra uitgaven die we doen. (tuin helemaal opnieuw betegeld, kozijnen moeten nog geverfd etc maar ook aanschaf nieuewe spullen, kleding, natuurlijk de jaarlijkse rekeningen enz enz enz... :p)

      Verwijderen
    2. Ook ik heb doelen gesteld spaartegoed op bedrag x, is gehaald hypotheek naar 50.000 euro is gehaald, rente omlaag tbv hypotheek is behaald, helaas wel nu extra kosten auto dus moet even wachten met verder gaan met het omlaag brengen van de hypotheek, ook ramen vervangen dit jaar is behaald. Ik ben blij dat ik in het begin van mijn jaar doelen neer zet en er voor ga.

      Verwijderen

Leuk dat je reageert!