woensdag 10 mei 2017

Naar het buitenland

Voor mijn werk ga ik naar het buitenland, dit weekend al!

Ik werk voor een non-profit organisatie, en die heeft kantoren wereldwijd. Het hoofdkantoor zit in Afrika. Daar hebben we de komende week vergaderingen, maar ik ga ook onze mooie projecten bezoeken! Superleuk, omdat ik het nog nooit met eigen ogen heb gezien. Uiteraard heb ik er heel veel zin in, maar het is ook spannend. Voor het eerst zo lang weg van mijn gezin. Zou het wel goed gaan, zullen ze me erg missen etc.

Jaren geleden ben ik wel eens in Egypte geweest, maar dit zal toch wel heel anders zijn. Ik ben zeer benieuwd. Uiteraard ben ik volgepompt met vaccinaties, de malariapillen en de Deet 50% liggen klaar. Ik moest wel weer even zoeken naar mijn zomerkleding...die hebben we al lange tijd niet gebruikt natuurlijk.

Mijn man is sowieso een held, hij kan het makkelijk aan. De zorg voor drie kinderen en daarbij de rest. Al verwacht ik natuurlijk wel wat rommel als ik thuiskom. En misschien een overvolle wasmand ;)


Hoe moet dat dan met de kinderen?

Geen zorgen. We hebben wat extra opvang ingeschakeld, en mijn man zorgt dat hij de kinderen uit school kan halen op de dagen dat ze niet naar de opvang gaan. De jongste gaat nog twee keer ergens een paar uurtjes spelen, en dan zijn we rond. Zo hoeft mijn man niet eens veel vrije dagen op te nemen. Gelukkig niet, want nu kunnen we in de zomervakantie nog lekker tijd doorbrengen met elkaar.

Ga jij wel eens naar het buitenland voor je werk? Vaak of zelden?

Oja, geen idee hoe m'n wifi daar is, en of ik überhaupt tijd heb om te bloggen. Als m'n voorraadje blogs op is, moet je dus maar oude gaan teruglezen ;)




8 opmerkingen:

  1. Mij niet gezien, jeetje wat dapper zeg! Ik zou echt niet langer dan een dag of twee zonder mijn kinderen kunnen daarbij komt dat ik echt niet in een vliegtuig stap ;-). Bovenal heel veel plezier op je werkreis!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel plezier en succes! Ik hoefde voor mijn werk eigenlijk nooit naar het buitenland.
    Meneer wel. Mij lijkt dat altijd erg leuk. Maar Meneer moet vooral hard werken en de reis kost toch ook energie, dus hij is minder enthousiast. Hoewel je op je hotelkamer wel weer ongestoord kan werken. Dat schiet lekker op, vindt hij.
    Ik mag héél soms mee. Dan is het wel leuker, maar vervalt het voordeel van ongestoord kunnen werken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk zeg!! heel veel succes en plezier :-)
    En met die kinderen komt het vast wel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele goede reis en fijne tijd daar en geniet ze .

    gr Henriette
    www.onsleveninroemenie.blogspot.ro

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie kans zeg! Een leuke manier om nieuwe ervaringen op te doen, juist op een continent dat zo anders is als de onze. En jouw man kan natuurlijk ook gewoon goed voor de kinderen zorgen; dat komt vast helemaal goed!

    Fijne reis en tot blogs!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, voor mijn baan als thuismama ben ik vaak in het buitenland - althans als je het dorp verderop meerekent :P... Nee, zonder dollen, hier voorlopig geen reizen hoor ;). Veel plezier en succes met je werk!!

    Groetjes,
    Adrianne
    aad-actief.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb veel gereisd voor mijn werk. Het meeste in Europa, maar ook wel naar de USA. Het was even wennen voor ons allemaal. Maar snel genoeg vonden we een ritme rondom mijn reizen. De kinderen vonden het altijd super om mij te komen halen op Schiphol. Later heb ik een paar keer een werkreis en vakantie kunnen combineren en zo konden man en kinderen zien waar ik dan werkte. Mooie herinneringen voor ons allemaal. Veel plezier op je reis!
    Adja

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!