woensdag 3 mei 2017

Foutje in de doelen

(Er was iets misgegaan met plaatsen van deze blog. Mogelijk heb je 'm al gezien dus.. of niet. Bij dezen nogmaals)

Toen ik mijn doelen voor 2017 opstelde hadden we een grove financiële schatting voor komend jaar gemaakt. Er stond bijvoorbeeld in dat we 5000 Euro wilden aflossen.

Recent had ik het er met mijn man over, en hij zei: je aflosdoel klopt helemaal niet! We hadden toch uitgerekend dat het misschien wel meer kon zijn.

Toen gingen we naar de goede gegevens kijken, en bleek dat hij gelijk had. Ik had het onderschat. (beter onderschat dan overschat natuurlijk...) Dus er is gewoon een publiekelijk foutje geslopen in onze doelen-lijst. Lezersbedrog misschien zelfs. Mijn oprechte verontschuldigingen dus.

We willen dit jaar dus toch 7000 Euro aflossen op onze aflossingsvrije hypotheek. (Jippie!) Nu gecheckt en gedubbelcheckt! Laat ik mijn doelen maar weer gaan aanpassen.

Heb jij er wel eens een paar duizend euro naastgezeten?

4 opmerkingen:

  1. Ja, maar helaas meestal de verkeerde kant op...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi dat je meer dan verwacht kan aflossen! Gelukkig heb ik er nog nooit duizenden euro's naast gezeten in een financiële planning. Dat komt omdat ik geen financiële planning maak... we hebben natuurlijk wel doelen, maar we kijken in de loop van het jaar of iets haalbaar is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geen planning is ook een idee natuurlijk! Zeker als dat voor jullie goed werkt is dat mooi toch!
    Bij ons geven de doelen en de plannen juist extra zin om het te halen.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!