vrijdag 31 maart 2017

Hamstring blessure

Een paar weken geleden liep ik een hamstringblessure op na een intensieve bootcamp en een sessie hardlopen. Erg jammer, want ik had juist weer zo'n zin om te sporten.

Dus deed ik anderhalve week rustig aan op advies van een vriendin die fysio is. Kijken of het lichaam het zelf kan herstellen. Geen fietstochtjes naar m'n werk, geen rondjes hardlopen, geen andere sportieve oefeningen. Maar het hielp, hoe verder de week vorderde hoe beter het ging. Zo blij mee dat ik niet naar de fysio hoefde, en dat ik weer meer kan.

Gelukkig is het nu over! Omdat ik het nog wel spannend vond om weer te beginnen met sporten heb ik het rustig opgebouwd. Eerst een paar keer fietsen, steeds verder weg. Maandag naar het werk gefietst. Ging goed. Dinsdag op de crosstrainer thuis en ook een fietstochtje. Ging allemaal goed.

Hopelijk kan ik dit weekend weer m'n eerste rondje gaan lopen. Zeker met dit weer heb ik er wel zin in!

Heb jij een bepaalde manier van herstellen van een blessure? Nog tips?

2 opmerkingen:

  1. Ik kwam er op een gegeven moment steeds meer achter dat hardlopen niet meer mijn ding was, ondanks dat mijn gevoel dat wel telkens uitstraalde. Nu zwem, fiets en wandel ik meer en dat geeft me ook meer voldoening. Het is geen must meer. Rennen, zo hard als je kan....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gelukkig dat je langzaam aan weer kan beginnen. Ik zelf ben nooit van mijn blessure afgekomen, maar gelukkig kan ik met een brace nog aardig wat sportieve activiteiten doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!