vrijdag 17 februari 2017

Gouden bespaartip

Momenteel kan ik jullie adviseren om allemaal mijn volgende bespaartip toe te passen.

Rijdt nooit tegen een andere auto aan!

Voor deze tip kan ik putten uit jarenlange ervaring. Ik heb ook al heel wat jaartjes mijn rijbewijs. (Minstens 1x verlengd, dat zegt genoeg...) 
Ik zal even bekennen welke domme ongelukjes ik recentelijk heb gehad. 

Ongeveer 3 jaar geleden parkeerde ik iets te scherp in, op de dag van onze verhuizing. Stress alom natuurlijk, in my defence. 
Gelukkig was deze man blij met een busje verf voor z'n auto. Kosten 25€.

In een poging om de buren beter te leren kennen, reed ik zo'n 2 jaar terug, op een regenachtige dag 'iets' te ver achteruit. Mijn trekhaak door hun plastic rooster heen. Kosten 30€

Afgelopen week had ik geen excuus. Ik was er niet bij met m'n gedachten. Zag de auto achter mij niet staan, en hup opnieuw zo'n rooster verknalt plus de nummerplaat eraf. Helaas is deze wat duurder en kost herstellen zo'n 70€.

Dus ik had toch ruim 125€ kunnen besparen in 3 jaar. Als het om een mobiel abonnement zou gaan, zou ik voor dat geld overstappen. Dus, tijd om beter op te letten. Vooral met parkeren blijkbaar. 

En bij onze volgende auto misschien toch maar investeren in parkeersensoren...

Durf jij met de billen bloot? Welke ongelukjes heb jij wel eens gemaakt? 


11 opmerkingen:

  1. Haha, heel goede bespaartip. Hier nu 1,5 jaar mijn rijbewijs en gelukkig nog geen andere auto's een kus gegeven met de mijne. ;-) Wel heeft manlief 2 jaar terug een deur vol tegen een andere auto open gegooid. Grapje van 450 euro. Balen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Stomme grapjes zijn dat he! Wel fijn dat jij nog geen schade hebt gereden.

      Verwijderen
  2. Hahaha... tja hier ook eens een deuk in de leaseauto van man gereden. Zag een paaltje over het hoofd. Was gelukkig verzekeringswerk. .. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha... tja hier ook eens een deuk in de leaseauto van man gereden. Zag een paaltje over het hoofd. Was gelukkig verzekeringswerk. .. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Verzekeringswerk is wel voordeliger, maar wel veel papierwerk meestal. Dus dat is alsnog een minpuntje natuurlijk.
      Gelukkig maar 1x!

      Verwijderen
  4. nog niets eerlijk gezegd.. heb nu bijna 7 jr mn rijbewijs.. we zijn wel vorig jaar in de vakantie (in belgie..) aangereden terwijl we in onze schoonouders auto reden... :( kapotte achterbumper, achterklep sloot niet meer goed (extra opletten anders bleef lampje branden die de accu dan weer leegtrekt) en natuurlijk enorm geschrokken.. en iemand heeft ooit onze buitenspiegel kapot gereden.. dit jaar maar eens een vervanger voor gekocht..:p spiegel zat er nog wel, maar met gevaarlijk scherpe randjes waar t kapot was..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aangereden is gelukkig niet je eigen schuld. Maar wel vervelend altijd. En kost veel tijd om te repareren/papierwerk etc.

      Verwijderen
    2. ja idd.. en flink geschrokken.. vooral de kids.. 1 gelukje.. de vrouw reed in een busje van de zaak, waarin ook dozen chips lagen.. dus ze kregen een zakje chips tegen de schrik ;) de rest vand e vakantie niet meer ontspannen in de auto gezeten, maar bang voor elke auto achter ons, drukke stukjes etc.. maar dat is ook weer over gegaan gelukkig.. blijft heftig ook al was t een zachte aanrijding.. ooit wel een onnodige boete.. snachts om half 1 voor 3 km te hard in de bebouwde kom.. (dus reed 59 ofzo ) stom... :( ook zo vreselijk zonde geld.. en ooit eens samen vergeten een betaalkaartje te halen... echt stom vergeten.. 35 euro.... :(

      Verwijderen
    3. Ja zulke dingen gebeuren, en dan kan je jezelf wel voor het hoofd slaan hè.

      Verwijderen
  5. Ik heb wel m'n rijbewijs, maar gebruik hem alleen om me te identificeren dus geen auto-ongelukjes voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!