woensdag 4 januari 2017

Toch nog meer verkocht in 2016

Heel letterlijk op de valreep van 2016 verkocht ik nog twee dingen via marktplaats. Een cd voor 2,00 Euro en een jurk van dochter voor 5,00 Euro. Geen grote klappers inderdaad, maar toch fijn.

Dit brengt mijn totaal aan extra verdiensten in 2016 op: 439,61 Euro!

En ik heb al iets gereserveerd/verkocht staan voor 2017. Goed begin is het halve werk, zeggen ze toch?

Eerder noemde ik al dat ik geen idee had waar ik nog verkoopwaar vandaan kon halen. Maar toen ik met de magnetronverplaatsing bezig was keek ik mijn kookboeken weer door. Aha, daar kon er best wel wat van weg! Dus ik heb er al twee online staan, en ga nog eens beter naar kijken.

Binnenkort wijzig ik dus mijn extra verdiensten pagina en begin ik weer opnieuw. Zelf vind ik het wel een aanrader om echt bij te houden wat je hebt verdiend met je verkopen. Of zet het apart in een potje. Dat maakt het zoveel leuker om je resultaat te zien!

Wat doe jij met je verdiensten van MP of via andere wegen? In de grote pot, of apart houden?



10 opmerkingen:

  1. Altijd fijn! Wij stoppen onze 'verdiensten' van Marktplaats in een pot. Wat we daarmee doen: nog geen idee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan blijft het spannend! Ik heb het ook heel lang in een potje gestopt zonder doel. Pas na een paar jaar bedacht dat ik er onze tuinset van wilde kopen. En wat overbleef ging naar de aflosrekening (die hebben we pas sinds 2016)
      Voor die tijd losten we ook wel af (soms/onregelmatig) maar sinds eind 2015 heel doelmatig.

      Verwijderen
  2. Fijn die extra verkopen! Alle kleine beetjes bij elkaar tikken toch aan.

    Ik zet het geld per verkoop gelijk op de spaarrekening. Dat is wel 'één grote hoop', maar ook met één groot spaardoel (we sparen voor onze volgende adoptie en dan met name reis,verblijf en thuis blijven erna). En dan is het fijn als het totaal aantikt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, bij elkaar telt het toch lekker op!
      Jullie hebben een heel duidelijk en groot spaardoel zeg! Gaaf als die groeit natuurlijk! Heb je enig idee wanneer die adoptie plaats gaat vinden?

      Verwijderen
  3. Altijd leuk, zo'n extra bedragje!
    Ik verkoop bijzonder weinig via marktplaats, maar als ik iet s verkoop, houd ik het geld apart. Dat wil zeggen: dan spaar ik het, op een rekening met andere meevallers.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En wat doe je met die meevallers uiteindelijk? (Niet nieuwsgierig hoor ;) Haha)

      Verwijderen
  4. Leuk dat je op de valreep nog iets hebt verkocht. Wij houden het geld apart in een enveloppe. Het geld gebruiken we soms om leuke uitstapjes van te betalen of als backup voor kosten die we niet hadden voorzien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier komen die inkomsten op de grote hoop. Maar ik zet ze wel in excel onder MP, dus kan ze iedere maand optellen voor het overzicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat werkt ook goed lijkt me. Ik vind het zelf wel heel fijn om een potje te hebben wat ik kan bekijken, en het resultaat kan zien.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!