woensdag 18 januari 2017

Gastblog van Thislexie

Omdat mijn blog ook best een podium van andere gedachten mag zijn wil ik ook gastblogs gaan aanbieden. Hoe vaak ik dit ga doen weet ik nog niet. Ik zou eens per week heel leuk vinden, maar dat moet dan wel haalbaar zijn voor de gastbloggers.

Deze gastblog is geschreven door Thislexie. 

Nerd

Nerds zijn sexy. Dat las ik ergens... Misschien ging het in het stukje meer over het geld dat de studiebollen of getalenteerden binnen kunnen halen. 

Zelf ben ik ook getrouwd met een nerd, maar niet om de centen. Niet dat het hem aan iets ontbrak, dure fietsen met toebehoren en tal van andere verfijnde hobby's onthulden een flinke investering.
Daarnaast was hij gezegend met het kunnen spreken van de juiste woorden op het juiste moment, scherp, geestig en soms sarcastisch , maar altijd met gepaste trots. 

Ik filosofeerde over deze man, met zijn Alpha én Bèta potenties, samen konden wij de wereld aan.
Het werd me steeds duidelijker; hij heeft het allemaal én een ook nog een winnaarsmentaliteit.

Lang dacht ik, dit is geen match; niet gekleed volgens de laatste hipsterlook, niet streetwise, niet glad, geen goeie schoenen, wel vreemdsoortige bandplooibroeken en heikneuterige pantoffels .

God vroeg me of ik daar doorheen wilde kijken, of was dit de stem van mijn moeder die me dit op t hart drukte... ik was tenslotte wat aan de late kant met trouwen. Meer en meer moet ik bekennen dat ik ten diepste een ware golddigger ben. Want deze man is meer waard dan goud en zilver, hij is mijn homo universalis, mijn nerd.

Wil jij wel eens een blogje op mijn site kwijt? Stuur een bericht naar mom4lifeblog@gmail.com

4 opmerkingen:

Leuk dat je reageert!