maandag 10 oktober 2016

Werken, de praktijk

Sinds de zomervakantie werk ik dus twee dagen per week. Mensen vragen regelmatig hoe dat nou gaat. (Leuk, die belangstelling!) Dus hierbij mijn ervaringen.

Samenvatting: het gaat goed!

Ik vind het heel fijn om twee dagen per week met iets totaal anders bezig te zijn dan kinderen, huishouden etc. Bovendien is de organisatie heel leuk en goed. Dat maakt me happy.
Qua werk-thuis-balans vind ik het ook goed gaan. Ik denk zelfs dat ik misschien nog wel iets meer uren zou willen werken, bijvoorbeeld 20u per week, maar dat is nu nog niet van toepassing.

De kleinste gaat twee hele dagen naar het kdv, en de oudste twee naar de buitenschoolse opvang, na school. Tot nu toe vinden zij het daar geweldig, dus mama ook blij.

Ik moet er wel bij zeggen dat eens per twee weken een schoonmaakster komt, zodat ik op mijn vrije dagen ook tijd voor andere dingen dan alleen huishouden heb. Dus ik doe nog steeds mijn vrouwenclubje, en ben natuurlijk chauffeur voor speeldates, tandarts, huisarts, logopedie en andere zaken. Gelukkig ook nog tijd voor vriendinnen bezoekjes af en toe, maar wel aanzienlijk minder. En natuurlijk overdag tijd met de jongste, en na school met de andere twee.

Beter plannen is wel nodig. Extra opvang aanvragen als er een studiedag op school is bijvoorbeeld, dat moet je dus wel even doen. Of voor de vakanties. Hoe doe je dat dan, want er zijn maar zoveel vrije dagen natuurlijk.

Daarnaast is het best al laat als je om 18u uit je werk komt en er nog helemaal gekookt moet worden. Dus ik kies voor makkelijk, of maak de avond ervoor extra eten klaar. Ik ben wat relaxter daarin geworden, omdat het dus nodig is.

Vragen? Ik beantwoord ze graag :)

2 opmerkingen:

  1. he, fijn dat het zo goed gaat!Ik ga over drie weken veel meer thuis zijn, daar kijk ik enorm naar uit! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat het goed bevalt, zowel het werken als de kinderopvang. Mijn kinderen vonden het bij de opvang ook altijd geweldig. Vaak wilden ze niet mee naar huis om er nog langer te kunnen spelen en dat is een goed teken en daarom liet ik ze met een gerust hart achter.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!