woensdag 14 september 2016

Vazen collectie

In de loop der jaren heb ik behoorlijk wat vazen verzameld. Ik heb er ook regelmatig weer afstand van gedaan, want ze nemen nog al wat ruimte in. Grootste deel van de tijd staan er natuurlijk een aantal te niksen.
Verhuizingen zijn een heel goed moment om ze op te ruimen. Of wanneer je je huis leger moet maken vanwege bezichtigingen. Dit is nu allemaal niet meer van toepassing.

Opnieuw vond ik dat ik teveel vazen had, en wilde het aantal met een of twee terugschroeven. Maar dat bleek lastig. Ik kon niet kiezen! De ene is zo goed voor tulpen en rozen, de ander juist voor een flinke bos, en nog twee andere voor nog grotere bossen of zonnebloemen. Dan is er nog die mooie rommelmarktvondst die ook zonder bloemen leuk is etc. Gevolg? Ze bleven allemaal.

Toen hielp de wind mij een handje, er stonden twee vazen tijdelijk buiten ivm schoonmaak. De wind blies een van de twee om, en nu is hij aan stukken. Voorlopig mag ik de rest van mijn vazen houden.

Ik ga binnenkort mijn kaarsenhouders eens onder de loep nemen. Daarmee heb ik precies hetzelfde probleem natuurlijk!

Hoeveel vazen heb jij?

2 opmerkingen:

  1. Hier ook erg veel vazen en kaarsenhouders. Bij de blauw/gele winkel kan ik me nooit inhouden.

    Soms zou ik willen dat ik wat meer opbergruimte had in de vorm van een bijkeuken, grotere schuur of een garage zodat ik ze dan daar in een kast kon zetten.

    N.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan niet genoeg vazen hebben. Ik heb vaak kracht verlies in mijn handen en hoe vaak ik het wel niet heb dat ik juist mijn kracht verlies op het moment dat ik net met servies of een vaas in mijn handen sta is haast niet te tellen. Vaak krijg ik van familie dan ook een bosbloemen met een bijpassende vaas.bij ons is er dus altijd een redelijke doorstroming.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!