maandag 13 juni 2016

Fitbit stuk, toch nieuwe gekocht

Mijn Fitbit Charge was een tijdje geleden kapot gegaan. Hij laadde niet goed op, en het bandje ging ook kapot. Opgestuurd naar de reparatieservice, maar ze konden niks voor me doen. Compleet kapot verklaard.

Ik kreeg mijn geld teruggestort. Mooi.
Inmiddels miste ik mijn fitbit behoorlijk, ik gebruikte hem toch wel echt vaak als horloge (bleek) en miste ook het bijhouden van mijn stappen. Nu kan dat ook op je iPhone, maar die heb ik meestal niet in mijn broekzak zitten. Dus werkt niet voor mij.

Ik besloot om een nieuwe te kopen. Helaas waren ze inmiddels flink duurder geworden. Ik kreeg 109 Euro terug, maar een nieuwe kostte 126 Euro ongeveer. Suf toch? Een duurdere versie met hartslagmeter was op dat moment maar 129 Euro. Na een tijdje twijfelen besloot ik toch om er een aan te schaffen en dan degene met hartslag meter.

Ik ben er heel blij mee! Hij heeft een veel fijner polsbandje, meer als een horlogebandje. Dat past veel beter om mijn dunne pols. Ook gebruik ik de hartslagmeter nu tijdens het hardlopen. Bevalt heel goed.

Omdat dit type een ander opladersnoertje heeft, heb ik mijn oude snoertje maar op marktplaats gezet. Toch nog 5 Euro voor gekregen. Zo valt het prijsverschil toch nog mee!

Wat zou jij doen als je fitness-horloge/smart-watch oid kapot gaat?

7 opmerkingen:

  1. Had je de fitbit al lang? Netjes dat je het volledige bedrag terug gekregen hebt. Mijn ouders zijn ook erg fanatiek met de fitbit en zijn erg enthousiast. Ik gebruik mijn telefoon als ik ga hardlopen, al ligt dat nu met zwangere buik eventjes stil :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had hem 11 maanden.
      Hardlopen doe ik ook met mijn telefoon ivm de evy app.

      Verwijderen
  2. Ik zou direct een nieuwe willen! Misschien wel een ander model, maar zelfs dat weet ik niet eigenlijk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb hetzelfde probleem. Heb jij een link voor me met contact informatie ?

      Verwijderen
  3. een fitness horloge heb ik niet, maar als iets kapot gaat wat ik veel en graag gebruik en het geld is er (of zoals in jouw geval dat je voor de oude zelfs nog het geld terug hebt gekregen!) dan zou ik een nieuwe kopen idd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was eigenlijk benieuwd of ik 'm wel zou missen. Maar zeker wel! Dus toen snel een nieuwe gehaald.

      Verwijderen
    2. Mijn vrouw heeft hem nu een aantal weken en gebruikt hem intensief. Zij kan nu al niet meer zonder ;-)

      Verwijderen

Leuk dat je reageert!