dinsdag 31 mei 2016

Iedereen wil ontspullen

Ik merk het om me heen. Mensen zijn aan het opruimen. De een wil van zijn overtollige speelgoed af, de ander zet het een en ander op marktplaats. De weggeefgroep wordt weer volgegooid, en alles vindt gretig aftrek. - Sommige mensen bieden zelf nooit wat aan, dus wat doen zij met al die spullen? - Maar je moet het natuurlijk ook ff voelen, die fase waarin het tijd is om op te ruimen.

De grote tas met kleding en tassen heb ik al weg kunnen geven, de mobiele apparatuur van het werk is ook verdwenen en er is al kapot speelgoed in de prullenbak verdwenen. Dus ik ben al een beetje op weg.

Diezelfde dag dat ik schreef over ontspullen en mijn huidige drang om minder zooi in huis te hebben....kregen wij een ouderwetse step voor de oudste zoon. Zo'n step met dikke banden, waar je vroeger zo'n zitje achterop had zitten. Een buurman was aan het opruimen (goh!) en gaf hem aan mijn zoon. Hartstikke leuk, hij is helemaal trots op zijn 'motor'. Nadeel is de ruimte in de schuur. Die is niet groter dan hij is. Hij kan ook niet veel efficiënter meer, en hij staat ramvol. De volgende fiets voor zoon, de volgende fiets voor dochter, een loopwagentje, een loopfietsje, een stepje voor kleine kinderen en dan nog onze fietsen.
Ik ga de schuur herinrichten en kijken of ik misschien nog wat weg kan geven.

Op zolder zag ik nog wat baby-dingen liggen die weg kunnen. Dus ik ga ook even de weggeefgroep volgooien vandaag! En marktplaats!


4 opmerkingen:

  1. Geweldig die step! Het gaf jou wel een zetje om weer meer dingen op te ruimen.

    Wij moeten ook nodig de schuur weer eens uitruimen, ik schuif het klusje een beetje voor me uit, ik ben nu de overbodig spullen uit huis aan het weggeven/verkopen/weggooien.

    Ik heb hier ook nog babyspullen op zolder, ik pakte daarom een foldertje mee van Stichting Babyspullen. Ze zijn ook te vinden op fb.

    N.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi N, zal ik jou ook een step geven? Misschien helpt dat jou ook net dat zetje te geven ;)
      Goed idee ook die stichting babyspullen. Bedankt voor je tip!

      Verwijderen
  2. O, ja, je had nog een stepje voor kleine kinderen in de schuur staan. Is vast niet zo'n mooie als die je zoon nu heeft;-)

    N.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De step hing bij ons vroeger aan de muur van t schuurtje... Maaike

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!