vrijdag 8 april 2016

Voorbereiding (moes)tuin

Ik was deze week even bij de Action, en uiteraard keek ik even bij de tuinafdeling. Gelukkig maar, want ze hadden weer mijn favoriete tuinmest voor de moestuin!

Deze mest is speciaal voor moestuin en kruidentuin, dus zeker geschikt als je daarmee aan de slag gaat. 

Na een aantal weken zijn de voedingsstoffen uit je potgrond op, dus dan groeien je planten niet meer zo goed. Bij groente en fruit zullen dan de vruchten kleiner blijven of minder snel gaan. 
Zeker als je bijvoorbeeld een producerende courgette hebt, is het handig om af en toe wat bij te mesten voor de voedingsstoffen voor de plant. Sommige mensen vinden het onzin om bij te mesten. Dat mag natuurlijk, maar ik denk dat het wel goed is. Vroeger bemestten boeren natuurlijk ook hun land met het mest van hun dieren.
Dit pak mest kostte 0,99€ en ik doe er wel een heel seizoen mee, soms zelfs twee. 


Tevens kocht ik bijen-mix. Een mix van 20 verschillende bloemsoorten die bijen aantrekt. Omdat bijen met uitsterven bedreigd worden en ze heel belangrijk zijn voor ons ecosysteem draag ik daar graag mijn steentje aan bij! Slechts 1,79 Euro.
Bovendien houd ik van mooie vrolijke bloemen :)

Helemaal klaar voor het komende tuinseizoen dus. En jij? 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!