dinsdag 5 april 2016

Hardlopen opnieuw oppakken

Na een paar weken ziek en kwakkelend te zijn geweest heb ik er nu echt weer zin in. Hardlopen! Vorig weekend heb ik geprobeerd om een rondje te maken, maar ik kwam niet verder dan 10 minuten. Door hoestbuien lukte het goed ademen tijdens het hardlopen nog niet goed.
Ik probeer nu dus al een paar dagen een gaatje te vinden om even 20 minuten weg te kunnen, maar tot nu toe lukte het nog niet. Gelukkig ben ik in de tussentijd nog meer opgeknapt, en heb ik er nu nog meer zin in!

Gisteravond ben ik dus snel gegaan. Heerlijk! Lekker lopen, geen muziek of andere geluiden om me heen, behalve de natuur en de woonwijk.

Ik begin weer gewoon bij les 1, want na dus 2,5 week niet lopen (op mijn poging van 10 minuten na) kan ik wel weer een beetje goede moed gebruiken.
Toch ben ik mijn conditie niet helemaal kwijtgeraakt in de afgelopen weken. Ik moest pas rennen om de bus te halen, omdat de bushalte 500 meter opgeschoven was en dat ging easy-peasy.

Hoe gaat het bij jou met hardlopen? Ik hoorde dat veel mensen geveld zijn geweest door de griep en de nasleep. Had het ook op jouw loopschema effect?

4 opmerkingen:

  1. Tien minuten is ook best lang als je net begint en ziek bent geweest. Goed dat je nu weer gewoon bij les 1 begint. En j hebt het weer mee.

    Ik heb gelukkig geen griep gehad, en heb de hele winter dagelijks doorgelopen.


    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn zeg! Dat moet heerlijk zijn. Hoeveel loop je elke dag?

      Verwijderen
  2. Komt vanzelf wel weer, als je er zin in hebt zit het wel goed....
    Maandag denk ik een mooie blog aan hardlopen te kunnen wijden...

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!