zaterdag 16 april 2016

BBQ seizoen voor een flexitariër

Wat mij betreft is het BBQ seizoen geopend. Vorig weekend was mijn eerste keer BBQ-en in 2016 en het beviel goed! Afgelopen weekend was sowieso lekker zonnig, en een heerlijke lentetemperatuur. Dat mag van mij wel zo blijven!

Nu ben ik een halve vegetariër of een flexitariër, hoe je het ook wilt noemen. Ik ben dus niet verzot op vlees, en eet er relatief weinig van. Is het dan nog wel leuk om te barbecueën? Ja! Er is genoeg mogelijk vind ik.

Wat zijn mijn favorieten op de grillplaat?
- gegrilde courgette
- vegetarische hamburgers
- falafelballetjes
- pakketje zalm (+ ui, courgette en bieslook, peper in aluminiumfolie)
- gepofte aardappel
- spiesje met vegaballetjes, paprika en champignons
- kipspiesjes en hamburgers vind ik wel lekker van de bbq

Voor erbij eet ik natuurlijk graag stokbrood met kruidenkaas, rauwkost en salades. Ketchup bij de hamburgers en tandoorisaus bij de kipspies.

Wat eet jij graag van de barbecue?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!