vrijdag 19 februari 2016

Opnieuw hardlopen

Ik was het al een tijdje van plan, hardlopen weer oppakken! In januari schreef ik nog een blog over de stand van zaken en de smoesjes die me tegenhielden.
Afgelopen week ben ik voor het eerst weer gegaan, ondanks de kou. En later in de week nog eens. Ik was absoluut 'fier' op mezelf, zoals Evy dat zo mooi kan zeggen. Ik ga dit weekend weer, en hoop volgende week ook weer 2 of 3 keer te kunnen lopen. Wat ik nu deed, was het hardlopen in mijn agenda zetten als afspraak, en mijn man komt ervoor 15 min eerder van zijn werk. Dus dan 'vergeet' ik het niet, en bovendien moet mijn man er moeite voor doen, dus moet ik wel gaan. Lijkt te werken in elk geval.

In de winterse vrieskou is het wel echt even wat anders lopen dan toen ik ging in september. Ik rende nu met een winterse broek, met extra fleece op sommige plekken dus dat was lekker warm. Maar de wind waaide zo door die gaatjes in m'n schoenen heen, en het duurde ook een tijd voordat mijn bovenlichaam warm was. De eerste keer was sowieso weer even inkomen, ondanks dat ik braaf met les 1 begonnen was. Poeh, en de dag erna spierpijn! Dat had ik daarvoor nooit, behalve na bootcamp. Conclusie is toch wel dat mijn conditie niet zo goed meer was, en mijn spieren flink verslapt waren. Niet gek ook, na 4-5 maanden gestopt te zijn. 


Ik vraag me af of ik me anders moet kleden in de winter met lopen. Ik droeg nu een shirt met lange mouwen, en daaroverheen een dun jasje. De warme broek dus, en mijn normale schoenen en sokken. Ik zie ook wel hardloophandschoenen, maar ik vraag me af of dat dan niet gewoon marketing is.

Hoe kleden jullie je in de winter met lopen? Heb je nog tips voor mij?

5 opmerkingen:

  1. Ik baal ervan dat het vrij aan de prijs is, maar echte hardloopkleding merk ik het verschil echt mee. En dan bedoel ik; een goede hardlooplegging, gemaakt voor koud weer en verder laagjes. Sportbeha of een top met dat erin, zo'n luchtig ding met lange mouwen eroverheen en daar overheen een soort windbreaker voor hardlopen. En bij extra kou nog iets over de oren, handen en eventueel een bodywarmer. Als ik me 'gewoon' warm aankleed, dan zweet ik op gegeven moment echt, terwijl ik helemaal geen zweter ben, maar daar heb ik met 'goede' spullen geen last van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Over BH's weet ik niks, maar verder inderdaad werken met laagjes. En als het waait iets winddichts. Ik heb daar een hardloopjackje voor. Is ook nog eens waterdicht. En als het echt goed vriest, dan een muts op.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij mijn komt de kleding van de lidl en decathlon. Ik liep afgelopen week met een muts, dunne handschoenen en een jasje over mijn shirt. Dat ging perfect en wat een heerlijk gevoel. De zon in mijn gezicht. Veel griep hier in huis, maar ik blijf tot nu toe op de been. Mijn schoenen komen overigens wel van een sportwinkel. Daar bespaar ik niet op.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!