maandag 29 februari 2016

Bijna de eerste aflossing

In de maand februari hadden we 200 Euro over, dus die kon naar de spaarrekening voor de extra aflossingen. Nog 100 Euro en we zijn aangekomen bij de 1000. Het moment om die eerste aflossing te gaan doen. (Wij houden van ronde bedragen, dus lossen graag per 1000 Euro af)
Stiekem hoop ik dat ik die 100 Euro nog de komende maand bij elkaar kan sprokkelen, maar ik vrees het niet.
Mijn verkopen op marktplaats gaan niet echt goed nu. De hele maand februari heb ik slechts voor 4 Euro iets verkocht :( Helaas.
Ook staat de komende maand de gemeentelijke belasting ingepland, dus dat is toch een fors bedrag.
De kinderen hebben een schoolreisje, wat ik nog extra moet betalen.
Mogelijk kan ik nog een boekje van de AH volplakken, ik ben al op de helft.. Dat zou dan toch weer 52 Euro zijn. Spannend of het gaat lukken dus. Ik houd jullie op de hoogte.
Als het wel lukt zou het super zijn, en anders is het jammer. Dan proberen we het de maand erna bijeen te hebben.

Wat zou jij doen? Met mooie hele bedragen aflossen, of gewoon aflossen wat je nu al bij elkaar hebt? (omdat je geen zin hebt om te wachten bijvoorbeeld..)

6 opmerkingen:

  1. Wij lossen altijd af zodra we op het minimale bedrag zitten (€300 bij de Rabobank). Want hoe sneller we aflossen, hoe sneller we profiteren van het feit dat we minder rente hoeven te betalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou gewoon aflossen wat je al hebt. Dat scheelt meteen weer rent. Ik wacht meestal tot een bepaald bedrag, maar dat is €250 of €300. Bij jouw €900 had ik dus allang afgelost.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij lossen maandelijks het maximaal toegestane bedrag af. Dit maken wij dan over zodra de salarissen binnen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi dat dit kan!
      Helaas voor ons niet mogelijk. Wel het maandelijks aflossen, maar niet het maximale toegestane bedrag per jaar.

      Verwijderen
  4. Ik ben benieuwd hoeveel je als buffer achter de hand houdt en spaar je tegelijk ook voor andere zaken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij hebben nu een buffer achter de hand van €5000. Dit bedrag hoeft dit jaar niet hoger te zijn, omdat we in het geval van een kapotte auto, deze niet zullen vervangen een tijdje.
      We sparen wel voor bepaalde grote giften die we willen geven dit jaar, en reserveren natuurlijk bedragen voor de vakantie en jaarlijkse vaste lasten.
      Verder sparen we even bewust niet voor 'wensen' zoals een nieuwe keuken, een upgrade van de tuin of de andere auto. Een heel bewuste keus, omdat als we steeds eerst sparen voor wat we 'willen', er nooit geld overblijft voor aflossen. En over 20 jaar willen we het echt afgelost hebben (dan vervalt ook de hypotheekrente aftrek over dit deel)
      Dus daarom nu maar een begin maken.

      Verwijderen

Leuk dat je reageert!