maandag 7 december 2015

Sinterklaas

Dit jaar hebben we bijna niks aan sinterklaas gedaan. Toen we bij opa en oma logeerden mochten de kinderen hun schoen zetten. Dit vonden ze wel erg grappig. "Waar zijn de wortels nu gebleven?"

Ze weten dat sinterklaas niet bestaat, en dat opa en oma of papa en mama de cadeautjes kopen. Dat we het een gezellig verkleedfeestje vinden. Toch was het wel even spannend toen sint op school verscheen. "Maar het paard is toch wel echt, mama?" Sint kwam kort op bezoek in de klassen, en de jongere kinderen kregen allemaal een cadeautje. Ze waren extra vroeg uit school, maar gelukkig niet hyper.  

Dit jaar hadden wij besloten om het niet te vieren met familie of vrienden. Het was een beetje te druk door de verbouwing (die bijna af is.. later daarover meer) maar toen we het planden, nog lang niet af was. Bovendien was er genoeg in huis te knutselen, dus hadden we geen zin in surprises of verplichte zaterdagmiddagen shoppen. Geen tijd ook.
Toen bleek dat oma al wat cadeautjes voor iedereen had gekocht. Ze gaf ons een zak met wat cadeaus dus toen hebben we op een regenachtige middag toch even gezellig sinterklaas gevierd. Wat lekkers, een cadeautje en voor iedereen een boek. Ik heb geen enkele uiting van ongenoegen gehoord, dus blijkbaar is het ook helemaal prima voor de kinderen om er niet zoveel aan te doen.

Hoe hebben jullie dit jaar sinterklaas gevierd (of hoe niet)?

4 opmerkingen:

  1. Hoi, even een vraagje, je hoort bijna nooit dat ze niet geloven in
    Sin........ Wat is de reden dat jullie hiervoor gekozen hebben? Begrijpen jou jullie kinderen dat ze dit voor zich moeten houden? Lukt dat ook? Niet vervelend bedoelt ofzo gr Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Sonja, ik vind het een goede vraag. Wij hebben ze verteld dat ze niet aan andere kinderen moeten vertellen dat hij niet bestaat. Ze flappen zulke dingen er ook niet snel uit. Toch merk ik dat in de klassen waar ze in zitten, de meeste kinderen al weten dat het niet echt is.
      Mijn kinderen doen in elk geval gewoon leuk mee op school met het feest.
      Geloven jouw kinderen nog in sinterklaas @Sonja? Of zijn ze al ouder?

      Verwijderen
    2. zelf (nog) geen kinderen,maar denk er wel eens over na, wat ik zou doen als ik wel kinderen zou hebben. wel of niet vertellen. het is een leuk feest, maar weet niet of ik wil liegen. Ik was in ieder geval best boos toen ik er achter kwam. 'Jullie zeggen altijd dat je niet moet liegen en nu doen jullie het zelf!' Ben er wel over heen gekomen hoor haha. Wij hebben nu gewoon dobbelspel gedaan is ook altijd leuk.

      groetjes Sonja

      Verwijderen
    3. Klopt Sonja, wij zouden niet willen dat onze kinderen denken dat wij tegen ze liegen.
      Ik zag vandaag deze:
      http://m.ad.nl/ad/m/nl/1014/Bizar/article/detail/4211770/2015/12/21/Meisje-geeft-ouders-middelvinger-na-ontdekking-Kerstman.dhtml

      Dat wil je al ouder toch voorkomen?

      Verwijderen

Leuk dat je reageert!