dinsdag 8 december 2015

Nieuw matras dankzij garantie

Toen we trouwden kochten wij ons eerste tweepersoons bed. We kochten het op de gok, bij een webwinkel en betaalden 300 Euro voor een boxspring, matras en dekmatras.  In het begin was het prima, maar na een tijdje werden we het erg zachte bed zat.
Toen we beseften dat we na onze verhuizing een slaapbank hadden aangeschaft die stukken duurder was dan ons eigen bed kwam het besef dat we vast een prut-bed hadden gekocht. Dus na ongeveer 3 jaar schaften we een nieuw bed aan, met matras. Ter compensatie van de vorige kochten we nu geen boxspring, maar een gewoon bed met lattenbodem en een stevig matras. Dit was bij elkaar een behoorlijke som geld, dus een duur matras. Met jarenlange garantie. Hier konden we vast 10 jaar mee doen.
Het afgelopen jaar kwamen we erachter dat ons bed niet meer zo goed werkte als we hoopten. Het werd dun op bepaalde plekken, en de meeverende memoryfoam veerde nooit meer terug. Ongeacht hoe vaak we het matras draaiden en keerden. Pff, wat nu? Na een tijdje merkten we dat als we ergens logeerden dat we lekkerder sliepen, minder heup/rugklachten hadden. Toen in de zomervakantie we twee weken op een luchtbed sliepen, en dit lekkerder lag dan ons eigen dure matras bedacht ik me dat het tijd werd voor een klacht. Zo'n duur matras en dan zo snel slecht en pijn, dat was toch niet normaal?

Het duurde een tijd, maar afgelopen week kwam het verlossende bericht. We mochten voor 100% van het bedrag een nieuw matras aanschaffen! Een gouden kans om eventueel een breder matras en bed aan te schaffen. Dus dat deden we. Ons nieuwe matras was wat goedkoper, en we hebben er ook een dekmatras bij aangeschaft. Deze kan makkelijker (en voordeliger) vervangen worden, indien nodig. Doordat er geld overbleef hebben we niet veel bij hoeven betalen voor het nieuwe bed.
Heel blij met het eindresultaat qua looks, nu hopen dat we weer stukken beter gaan slapen. Voor een prikkie dus een nieuw bed en breder matras. 


2 opmerkingen:

  1. Wees er maar blij mee! Niet veel bedrijven doen dit inderdaad. Spreek hier echt uit ervaring...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vervelend om te horen @Jolanda!
      Wij zijn ook heel erg blij met de service, dit goede resultaat hadden we niet verwacht toen we de klacht indienden. We mogen vannacht het nieuwe matras gaan gebruiken. Ik ben benieuwd hoe het slaapt.

      Verwijderen