woensdag 9 december 2015

De zolderverbouwing update #100

Ik ben de tel kwijt. Hoeveel updates zijn er verschenen over de verbouwing? Geen idee.
Vermoedelijk komt dat door de behoorlijke uitloop...

Budget-bewust als ik ben, had ik braaf extra 10% kosten gerekend voor eventueel meerwerk of onverwachte zaken. Toen er dus een loodgieter moest komen om een rotte CV pijp te vervangen, schrok ik niet. Gewoon ingecalculeerd.
Inmiddels heb ik al heel wat verbouwingen meegemaakt, en toch vergeet ik steeds om ook extra tijd te rekenen voor de verbouwing. Oeps... Want het duurt ALTIJD langer dan gepland. En soms zelfs veel langer. Dat was ik dus vergeten.

Oorspronkelijk hadden we bedacht een maand geleden al helemaal klaar te zijn. Maar dat was bizar optimistisch natuurlijk. Inmiddels hopen we voor de kerst helemaal klaar te zijn.
Gelukkig is mijn man een echte doorzetter, en offert hij vele zaterdagen op voor een mooie zolderetage. We zijn bij de laatste delen aanbeland. Nog twee keer aflakken op de voorzolder en de laatste slaapkamer, en dan is het zo goed als klaar. Daarna rolgordijn erin, grondige schoonmaak (want stof is overal..) en we kunnen beginnen met inrichten en opruimen! Eindelijk ga ik mijn eigen slaapkamer weer terugkrijgen. Geen schoenenkasten, boekenkasten en administratie meer naast mijn bed. Fijn.

Hoe doe jij dat? Houd je er wel altijd rekening mee dat een verbouwing uitloopt? Of vergeet je extra budget te reserveren voor onverwachte zaken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!