donderdag 4 juni 2015

Opruimen = weggeven

Nu onze zolderverbouwing steeds dichterbij komt (hopelijk!) ben ik ook steeds kritischer aan het kijken naar de spullen die we hebben. Vooral op zolder natuurlijk, maar ook in de woonkamer, schuur en op andere plekken. Want heel realistisch gezien, past alles wat nu op zolder staat niet meer erbij. Denk aan een aantal gevulde boekenkasten, een bureau, wat kinderspullen, een extra kast voor jassen, een hocker, al ons gereedschap, de kerstspullen..
Dit alles zal toch verspreid over de twee verdiepingen komen te staan. Er is nog wat ruimte in onze kamer, en in de babykamer. En ook bijna in de schuur.

De afgelopen weken heb ik gelukkig een aantal grote items kunnen weggeven via onze lokale weggeefgroep. Wat heb ik al op kunnen ruimen?

- een aanhangfiets + bagagerek (uit de schuur)
- 2 tassen met babykleding (aan m'n twee nieuwe neefjes)
- 2 stuks babygym
- een grote hanglamp
- 2 enorme schilderijlijsten
- een vakkenkastje voor aan de muur
- een tas met meisjeskleding waar dochter net uit was
- tas kleding van mezelf
- babyspeelgoed

Sommige dingen bewaarde ik vanwege de herinneringen. Bijvoorbeeld de grote schilderijen. Die kochten we voor onze eerste (echt enorme!) woonkamer en ze pasten daar goed. In ons vorige huis niet meer, en hier helaas ook niet. Dus dan heeft bewaren ook geen zin, als je ze niet gaat ophangen, toch? Of het vakkenkastje, daar wilde ik nog iets creatiefs mee doen. Maar geen tijd, en de komende tijd ook niet. Dus dan nu maar wegdoen. Voel ik me niet meer schuldig dat ik er niks mee gedaan heb, en het levert ruimte op.

Een heel aantal van deze dingen zou ik op een verkoopsite kunnen zetten, en er een paar tientjes misschien voor kunnen krijgen. Maar ik geef het graag weg. Zo leuk om te zien dat je andere mensen er heel erg blij mee kunt maken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!