vrijdag 26 juni 2015

Ongedierte in je moestuin, help!

Mijn 'red-de-rupsen-maar-niet-ten-koste-van-mijn-broccoli-oogst' plan is helaas uitgemond in een luxe-hospice-met-sauna-ervaring voor alle rupsen...

Omdat ik de rupsen zeker nuttig vind voor het ecosysteem in mijn stad en land, wilde ik de rupsen redden en niet doden. Dus deed ik ze met een grote voorraad favoriet voedsel (broccoliblad) in een grote bak met deksel. Dit ging al een hele week goed, elke dag een tijdje luchten en als het blad bijna op was een nieuwe erin. De rupsen groeiden goed, dus ik was trots.
Totdat ik vandaag niet thuis was en het opeens stikheet was in mijn achtertuin... Helaas zijn ze allemaal overleden in de sauna :(

Tot zo ver mijn pogingen om het ongedierte in mijn moestuin een alternatief aan te bieden...

Iemand anders nog briljante ideeën voor rupsen? of slakken... zonder ze (moedwillig) om te brengen bedoel ik!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!